Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Saga kits  (gelezen 5543 keer)

Offline goeiemorguh

• Sr. Member
Saga kits
« Gepost op: 22 mei 2007, 15:38:46 »
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de kits van saga? linkje: http://www.sagamusic.com/catalog/products.asp?CategoryID=4&FamilyID=2&BrandID=77

Ik weet opzich wel genoeg over de kits zelf maar ik zit vooral met het bestellen, ik heb ze tot nu toe alleen in amerikaanse shops kunnen vinden. Bij online-guitar hebben ze deze kist vrij goedkoop ong 87 euro + 27 euro verzendkosten, komen daar ook nog kosten van de douane? Ik heb al een mailtje gestuurd om te vragen hoelang het verzenden ongeveer duurt aangezien ik 29 juni mn verjaardag vier en em dna graag binnen wil hebben maar ik heb tot nu toe geen reactie :-\
Mijn band: Standup '69

Offline Auke Haarsma

• Moderator
  • Hero Member
  • - TooMuchGear? -
    • Mijn DIY multi-fx project op GN
Re: Saga kits
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2007, 15:30:07 »
reken er op dat alles boven de 25euro nog import belasting krijgt. Op mn Bisgby van 120 dollar, was dat een kleine 30 euro.
Keep on rockin' in the free world.

Offline Koen

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2007, 18:46:40 »
Saga kits zijn leuk, maar ook niet meer dan dat... De strat en tele kloon zijn niet echt hoge kwaliteit, maar gewoon leuk om eens aan gitaarbouw te ruiken!

Wat betreft kosten: heb je al eens op duitse sites (thomann.de e.d.) gekeken? Denk dat je dan goedkoper uit bent!

Offline goeiemorguh

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2007, 19:36:56 »
Ik heb het diy gitaar gebeuren maar opzij gelegd eigenlijk, ik heb veel goede verhalen over de saga kits gehoord maar ook veel slechte (slecht fret werk, slechte hals, scheef geboord enz). Toen ben ik gaan kijken naar losse onderdelen bij oa. tonefactory en voxhumana maar dat werd al snel erg prijzig! Ik heb nog niet eens een beetje fatsoenlijke gitaar dus daar wil ik eerst wat aan doen (LC Spitfire II komt er binnenkort aan) en dan is kijken naar een leuke amp. 
Mijn band: Standup '69

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2007, 23:32:37 »
zelfbouw wil ik idd ook wel eens aan gaan beginnen, maar dan wel alles maken maarja geld  :( ik heb nu zelf ook een bagger gitaar, nog mijn oude uit mijn starterspakket :P maar gelukkig wordt die zeer binnenkort vervangen voor een mooie witte Gibson les paul met gouden hardware ;D
What else?

Offline Ricochet

• Full Member
  • Ik ben een kind. Laat mij spelen...
    • 8-balled Studio
« Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2007, 13:56:53 »
Heb zelf geen ervaring met de Saga kits. Wel met interesse de draad gevolgd. Reviews gelezen en de foto's van de kit bekeken. Ben het met Koen eens dat dit alleen interessant is om eens aan de gitaarbouw te ruiken.

Heb zelf bijna 25 jaar alleen maar op zelfbouw gespeeld. Harstikke leuk en aardig(en een geweldige ego boost), maar het kost (uiteindelijk)klauwen met geld en als het mis gaat heb je duur stukje brandhout. Heb dit jaar dus gewoon maar een produktiegitaartje(2e hands Epi LP) gekocht.

Als je echt aan de gang wilt zou ik een 2e handsje aan raden waar iig nog een paar fatsoenlijke onderdelen op zitten, en die vervolgens customizen. Dan weet je ook gelijk of het een verbetering is of niet. Veel leerzamer als zo'n Saga vanaf 0 opbouwen die wellicht sowieso al crap is. IMNSHO hoor.

Op marktplaats zie ik zat in de 200 klasse voorbijkomen. Squiers enzo. Kan je echt iets leuks van maken. Ook genoeg losse onderdelen te vinden, mits je weet wat je nodig hebt. Voor duurdere onderdelen kan je naar de markt op gitaarnet.nl.
Als je het idee los kan laten voor "weinig" ff een Strat te bouwen die beter is dan een originele US Fender, dan is het een geweldige trip!

Heb zelf nog onderdelen voor 2 of 3 gitaren, maar kom er maar niet toe het rommelhok op te ruimen, laat staan in elkaar zetten :D Dus wie weet. Wellicht binnenkort goedkope gitaarkitjes te koop in "Vrije markt" ;)
groeten,
Rico

Bow your head and wait for the...

Offline henq

• Sr. Member
  • henq
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2007, 22:36:25 »
ik denk dat modden van goedkope gitaren idd een betere manier is om aan gitaarbouw te ruiken.

na het modden van 2 gitaren (squier 51 en een epi sg model) ben ik nu uit onderdelen een gitaar aan het bouwen (tweedehands body van marktplaats, nieuwe hals, nieuwe hardwear)
en als die klaar is ga ik een eigen body bouwen, en die dan weer met bestaande onderdelen tot een gitaar maken.

je kan ook eens kijken op www.guitarfetish.com
daar hebben ze af en toe bodies en halzen voor een prikkie!
(en alle hardwear die je nodig hebt voor weinig, en van redelijke qualitijt.