Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Mesa Retifier Replica  (gelezen 13617 keer)

rico

• Gast
Mesa Retifier Replica
« Gepost op: 7 juni 2007, 00:03:02 »
Hallo ik ben begonnen met een replica te bouwen van een Mesa boogie rectifier voorversterker. echter word deze in een 19" rack (3he) gebouwd ik zal in het verloop van het project wat foto's achter laten hoe het vordert. heeft er iemand nog ideeën of i.d. dan hoor ik het graag.

Rico

Offline UP-G

• Sr. Member
Re: Mesa Retifier Replica
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2007, 16:34:48 »
Very nice !!! Hou ons op de hoogte, ik ben zeer benieuwd !!!

Offline negative k3 fan

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2007, 16:53:52 »
veel van de recto komt natuurlijk ook uit de poweramp/voeding, hij heet niet voor niets rectifier (slaat op de voeding). bij het schakelen naar het lead kanaal wordt bijvoorbeeld de NFB uit de eindtrap gehaald wat naar mijn  idee een belangrijke factor vormt in het recto geluid, dat mis je als je alleen de preamp bouwt.

Als je hem bouwt, vergeet dan niet een schuin oog op de schema's van de SLO100 en de 5150 te kijken, alledrie hetzelfde principe, maar verschillend in details.

Rico

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2007, 16:50:03 »
Ja inderdaad dat klopt van die NFB uit die eindtrap dat weet ik. Maar ik ga er ook niet vanuit dat deze ook precies het zelfde zal klinken als het origineel. Maar het mooie aan deze amp vind ik zijn vele mogelijke heden ik probeer toch zoveel mogelijk het originele geluid er uit te krijgen. Maar de bestellingen zijn nog onderweg en het chassis is nog bij de frezer. Binnekort meer...

Offline negative k3 fan

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2007, 19:26:22 »
ok gelukkig, wat voor poweramp ga je erbij gebruiken (ook zeker niet onbelangrijk)?

Rico

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2007, 23:03:51 »
ik heb nu zelf nog een 100W buizen amp van London City(Bull dog).. die ga ik eerst gebruiken en als alles goed functioneerd is mijn volgende project een eigen Power amp te bouwen.
Maar ik ga de power amp via de send/return gebruiken.

Offline Ricotjuh

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 6 november 2007, 23:32:10 »
Hier alvast wat foto's ...
Er moeten nog knoppen besteld worden zoals je rechts onder ziet.. en weer geschuurd/opnieuw gespoten worden.. ben nog wel eventjes zoet..

Offline Ricotjuh

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: 11 november 2008, 13:39:16 »
Hierbij wat shots van de Preamp + Fx Loop van de Dual Rectifier... Heb onderhand weer tijd gekregen om het project weer op te pakken.

Offline Ricotjuh

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2008, 13:41:21 »
De switching matrix is ook bijna zo goed als klaar ook die foto's zullen deze week nog volgen.
De toonregeling moet nog worden aangepast maar dat zal ook niet al te veel tijd in beslag nemen.

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2008, 17:46:48 »
Geduld is een schone zaak...  ;)
Gewoon volhouden!  8)

Offline Nocki

• Full Member
  • Boxes on the floow awe fow twipping ovew!
« Reactie #10 Gepost op: 11 december 2008, 10:09:06 »
wauw! mooi project!
Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Offline scitc

• Sr. Member
  • MGMT!
« Reactie #11 Gepost op: 22 december 2008, 14:37:16 »
printen maken op school is toch handig ofnie  :P
ziet er goed uit
What else?

Offline Ricotjuh

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 29 december 2008, 01:15:08 »
ghehe das zeker handig alleen jammer dat je de componenten niet zo kunt pakken ;)
« Laatst bewerkt op: 29 december 2008, 01:16:51 door Ricotjuh »

Offline Ricotjuh

• Sr. Member
Re: Mesa Rectifier Replica
« Reactie #13 Gepost op: 23 juli 2019, 01:40:34 »
Zoooo, meer dan 10 jaar later heb ik dit project maar weer eens opgepakt. Al die jaren geen tijd gehad om dit project fatsoenlijk door te pakken. Het begon allemaal weer te kriebelen en ik had tenslotte al een hoop onderdelen liggen, dus heb dit project maar weer eens afgestoft. Maar ik ga het over een andere boeg gooien. Daar ik voorheen enkel de preamp wilde maken, ga ik nu de complete amp proberen te bouwen. Ik heb 90% van de componenten al gesoldeerd op de printen. Ik zit nu nog op wat kleine onderdelen te wachten.
Het chassis is gemaakt van 3mm RvS en er komen losse front en back plates van aluminium waar die waarschijnlijk gewarpt gaan worden.
Hieronder een impressie, maar het geheel zal ik straks posten in een nieuw topic.
Owja, voor het idee en passen van de componenten heb ik de lay-out van het chassis met de knoppen en schakelaars erop geplakt. Dit komt er zo als eindresultaat natuurlijk niet op..

Edit: Oops, ik zie dat er iets mis gaat met de bijlage. Die volgen morgen. Zijn inmiddels toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2019, 09:00:59 door Ricotjuh »

Offline Ricotjuh

• Sr. Member
Re: Mesa Rectifier Replica
« Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2019, 08:59:45 »
Uiteindelijk zal de print uiteraard zo gemonteerd worden. Met de buisjes naar boven toe.