NEWTONE Doe het zelf forum > (Buizen)versterkers

Mesa Retifier Replica

(1/4) > >>

rico:
Hallo ik ben begonnen met een replica te bouwen van een Mesa boogie rectifier voorversterker. echter word deze in een 19" rack (3he) gebouwd ik zal in het verloop van het project wat foto's achter laten hoe het vordert. heeft er iemand nog ideeŽn of i.d. dan hoor ik het graag.

Rico

UP-G:
Very nice !!! Hou ons op de hoogte, ik ben zeer benieuwd !!!

negative k3 fan:
veel van de recto komt natuurlijk ook uit de poweramp/voeding, hij heet niet voor niets rectifier (slaat op de voeding). bij het schakelen naar het lead kanaal wordt bijvoorbeeld de NFB uit de eindtrap gehaald wat naar mijn  idee een belangrijke factor vormt in het recto geluid, dat mis je als je alleen de preamp bouwt.

Als je hem bouwt, vergeet dan niet een schuin oog op de schema's van de SLO100 en de 5150 te kijken, alledrie hetzelfde principe, maar verschillend in details.

Rico:
Ja inderdaad dat klopt van die NFB uit die eindtrap dat weet ik. Maar ik ga er ook niet vanuit dat deze ook precies het zelfde zal klinken als het origineel. Maar het mooie aan deze amp vind ik zijn vele mogelijke heden ik probeer toch zoveel mogelijk het originele geluid er uit te krijgen. Maar de bestellingen zijn nog onderweg en het chassis is nog bij de frezer. Binnekort meer...

negative k3 fan:
ok gelukkig, wat voor poweramp ga je erbij gebruiken (ook zeker niet onbelangrijk)?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie