NEWTONE Doe het zelf forum > Luidsprekers

Buikkast

(1/3) > >>

Aart:
Weet iemand onder welke hoek de bovenste twee speakers staan in een 4 x 12" buikkast of heeft iemand miischien een bouwtekening? Bedankt.

groetjes,
Aart

Andreas:
Dag Aart,

een beetje laat misschien maar ik kwam deze tekening nog tegen op mijn harde schijf, ooit eens gevonden op het www.

Blijkbaar dus 11 graden.

Andreas

Aart:
Bedankt voor de tekening. Het is een 4 x 10" kast geworden.

Aart

Ash:
Wat voor materiaal heb je gebruikt voor je cab? Het lijkt op MDF, hoe klinkt/bevalt het geluid je trouwens?

Aart:
Het is 15mm MDF. De keus van het hout zal vast wel invloed op de klank hebben maar ik moet ook aan mn rug denken en ik moet zeggen dat ie bijzonder goed te tillen is. Er zitten vier stuks Jensen P10R speakers dus klinkt ie net als een Fender Bassman. Dat is ook de bedoeling wat ik gebruik in een blues band. Ik heb ook ooit eens boxen gebouwd (van 18mm MDF) met een Celestion vintage 30, zeer geschikt voor de rockband waarin is speel. Het karakter van een box wordt volgens mij grotendeels bepaald door de speaker, de inhoud van box en of de box open of gesloten is.
Hij klinkt uitstekend voor cleane tot overstuurde geluiden. Als ik omschakel van de vintage 30 naar P10R moet ik wel de treble een aardig eind terugschroeven om het aangenaam te houden. Deze week heb ik Weber beam blockers erin gezet. Dat scheelt een hoop. Veel betere spreiding
Inmiddels geschilderd. Eigenlijk wik ik 'm met Tolex bekleding maar dat is ook weer een studie opzich.

Groet,
Aart

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie