Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Geinig "tolex"-adresje  (gelezen 7079 keer)

Offline Ricochet

• Full Member
  • Ik ben een kind. Laat mij spelen...
    • 8-balled Studio
Geinig "tolex"-adresje
« Gepost op: 22 september 2007, 11:32:34 »
Liep gister door de Wagenstraat in Den Haag. En ben even bij de "Chairs" meubelstoffeerderij binnengelopen(nr.167). Op mijn vraag of ze toevallig tolex verkochten kreeg ik een schaapachtige blik. Maar bij de woorden Skai, nepleer en bekleden, kreeg ik een paar mappen voor m'n neus met een paar honderd(!) stalen en voorbeelden.
Wow, er is ZO-veel meer als het standaard tolex. Van prachtige reptielen tot metallics, alle kleuren en structuren. Prijzen vanaf €24 per strekkende meter tot €150(maar dan heb je ook wat). Minimale afname een meter, daarna per decimeter. Prachtige Croco gezien voor €39. Geen idee of ze het op vooraad hebben. Vergeten te vragen. Moest snel naar huis om al m'n cabs op te meten! Maar ze zullen ongetwijfeld kunnen bestellen.

Ik ken deze mensen verder niet, maar was gewoon perplex dat we bij "de bekende adresjes" welgeteld uit "5 tinten zwart" kunnen kiezen, terwijl er zoveel meer is! Oh, ze hadden ook dat "MesaBoogie-riet"! :)
« Laatst bewerkt op: 22 september 2007, 11:59:04 door Ricochet »
groeten,
Rico

Bow your head and wait for the...

Offline Jelle

• Sr. Member
  • This is my BOOMSTICK!
Re: Geinig "tolex"-adresje
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2007, 13:46:18 »
Ik meen me te herinneren dat skai of dergelijk nepleer onder de invloed van lijm helemaal gaat uitrekken en vervormen. Ik zou wel eerst even vragen of je het goed kan lijmen.

Offline Ricochet

• Full Member
  • Ik ben een kind. Laat mij spelen...
    • 8-balled Studio
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2007, 14:06:00 »
Bedankt. Dat is zeker iets om rekening mee te houden!
Vermoed dat ze er weinig over kunnen zeggen.
Ik weet niet of het "echt" Skai is. Ze noemden het PU en PVC... Zal allemaal(incl. tolex) wel onder de familie "kunstleer" vallen. Misschien moet ik het maar gewoon uitproberen.
groeten,
Rico

Bow your head and wait for the...

Offline henq

• Sr. Member
  • henq
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2009, 23:01:55 »
weet je inmiddels al iets?

ik ben nog opzoek naar witte tolex (voor weinig als het kan) en ken wel iemand in dehaag die het voor me zou kunnen halen...

Offline remork

• Hero Member
  • Hank to Hendrix
    • Remörk Blog
« Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2009, 15:25:36 »
kennis van me bouwt zelf high-end versterkers. beetje boven mijn budget helaas ;)
zit met klein bedrijfje in een industriezone recht tegenover een groothandel voor auto-onderdelen.. onder andere bekleding voor autozetels. daar haalt hij nu allerlei funky designs vandaan.. is maar een ideetje.