NEWTONE Doe het zelf forum > Effect apparatuur
Schema Database
Auke Haarsma:
Zvex pedalen
Super Hard-On
The Machine
Box of Rock
Super Duper
Fuzz Factory
Wooly Mammoth
Wooly Mammoth met andere EQ waarden
Fuzz
Tims Tripple Fuzz
Tims Puch-Me-Pull-You
Roger Mayer Fuzz
Fuzz Face
Mosrite Fuzz
Suppa Fuzz
Distortion/Overdrive
Electra Distortion
Marshall 2203 Emulation
DOD 250
Obsidian Overdrive
BOSS DS-1
Ibanez TS-9
Phaser
EH Small Stone
Phase 90
Phaseur Fleur
EddieOD schema's
Toadworks Mr. Ed
Barber Direct Drive
Little Green Wonder
Menatone Red Snapper
Bass FX
Treble bleed mod
Bass Blender
Grey box preamp
Bass Booster
Mr Smooth
Overige
Headphone practice amp
Van alles
Dank aan Scitc voor de eerste versie van dit lijstje!
Flo:
Pong,
Het eerste schema:
http://bayleaf.dyndns.org/e-ele/sho/schem.jpg
geeft: "You don't have permission to access /e-ele/sho/schem.jpg on this server."
Dirk_hendrik:
DH's schema's: ;)
- Ibanez CP-9 compressor
- Boss CS-3 compressor
- Ibanez CS-9 Chorus- Ibanez CM-5 Classic Metal
- Ibanez CD-5 Cyberdive
- Ibanez TM-5 Thrashmetal
- Ibanez TK-999 Tubeking
- Tychobrahe Pedalflanger
- Ibanez AD-9 Analog Delay
- Proco Rat (en dan correct)
- Ibanez PT707 Phasetone II
- Carl Martin Heavy Drive
- DOD FX15 Swell pedal
- Menatone Read Snapper (de andere versie dan die van Eddie)
- Ibanez DSC-10 Digital Stereo Chorus
- Ibanez RC99 Rotary Chorus
- Ibanez BN5 Blacknoise (PL-5 Powerlead variatie)
- Ibanez PQL Parametric EQ
- Maxon PT-999 Phasetone
- Aria ACH-1/ Monarch ACH-7
- Ibanez FC-10 Fat Cat/ LM-7 LA Metal (schema en hoe van de 1 naar de ander te converteren)
- Ibanez CP-835 Compressor
- Tokai - TCO-1 Compressor
- Ibanez Sonic Distortion SD-9 (nu eens wél compleet en wél goed)
- Monster effects Swamp Thang (overpriced would be-boetiek pokkeding)
scitc:
Kan ik hier op een of andere manier ook die EH schema's posten?
Dirk_hendrik:
Denk daar even iets beter over na en stel jezelf voornamelijk de vraag waarom dat zip bestand, zodra ergens gepost wordt waar het staat, meteen is verdwenen.
Enkele maanden geleden was een EH distributeur, ik geloof in Tsjechie, zo handig om die schema's op z'n site te posten. In een achterafdirectory, verder niet aangekondigd en wss om z'n servicetechnici een dienst te bewijzen....
Google indexeerd ook achterafdirectories en nadat er 1 zo'n file een opgemerkte hit gaf was met een beetje slim nadenken de rest oook bekend. De betreffende dir was binnen 2 dagen weg maar daarna circuleerde er online een zip bestand wat sommigen van ons nu wel kennen. Op het moment echter dat iemand dat bestand upload en daar melding van maakt op 1 van de bekende DIY sites, komt er binnen enkele uren een melding bij de hostingfirma (a la megaupload e.d.) en wordt het bestand verwijderd. Reden? De betreffende files zijn copyrighted en het copyright is eigendom van... je raad het al... Elektro Harmonix!
Hoe waar of onwaar het benedenstaande is weet ik niet maar of EH expliciet fora afsurft om te kijken of hun uitgelekte schema's niet stiekem gepost worden weert ik niet. Wat wel explicieter wordt vermoed is dat het continue 1-mans akties zijn van een in Gouda geboren Nederlander die al het grootstse gedeelte van z'n leven in Duitsland woont. Een aantal van de ideeen in die schema's zijn uit zijn brein afkomstig en hij lijkt van mening te zijn dat het openbaar zijn van die schema's zal betekenen dat er binnen de kortste keren wagonladingen kopieen van EH apparatuur op de markt gaat komen. Of dat zo is is de vraag maar dat is aan de lezer om te beoordelen.
Punt is dus wel dat op het moment dat die schema's dus hier online staan Gert Jan aansprakelijk is voor het, zonder toestemming van de copyright houdende, hosten van coptyrighted materiaal. Illegaal dus. Ik vraag me af of hij daar op zit te wachten.
Maar hoe zit het dan met al die zut die ik net gepost heb..??
Simpel, op die schema's heb ik het copyright. Ik heb ze zelf getekend. Op de schakelingen zelf heb ik dus geen rechten en zal die ook zeker niet claimen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie