NEWTONE Doe het zelf forum > Effect apparatuur
Maestro Fuzz-tone gebouwd
(1/1)
Luc:
Bij mijn laatste bestelling werd gevraag of ik n keer n verslagje van een project wou posten, bij deze dan!
Mijn laatste boreling is een Maesto fuzz-tone. Nou schijnen er twee soorten te zijn, eentje met een draaiknop en een met drie draaiknoppen. Ik heb dus de tweede gebouwd. Het overzicht is hier te vinden:
http://www.generalguitargadgets.com/index.php?option=content&task=view&id=40&Itemid=93
Ik heb hem gemaakt op gaatjesprint. Was op zich goed te doen, want ik had een flinke printplaat genomen en dan is het al gauw een stuk makkelijker. Ik heb m gezet in zo'n grote behuizing (type C geloof ik). Het geluid dat er uit komt is erg smerig, zoals een fuzz hoort te zijn. Met de drie draaiknoppen kun je volume, sustain en blend instellen. Vooral de blend functie vind ik erg gaaf, je kan afstellen hoeveel je van je originele signaal wil laten doorklinken. Verder is er ook nog een switch, waarmee je kan schakelen tussen fuzz en erg brute fuzz.
Of dit pedaal je aanspreekt is een kwestie van smaak denk ik. Hij heeft niet zo'n mooie sustain als een big muff, vooral bij enkele noten valt de sustain na een tijdje vrij abrubt weg. Bij akkoorden blijft hij veel langer doorklinken.
Wat heel opmerkelijk is, is hoe stil dit pedaal is. Bij mijn big muff, klinkt altijd wel wat lawaai door en is het eigenlijk nooit stil (wat ik een voordeel vind), maar bij de maestro fuzz is het ook echt stil als je niks aanslaat of een noot afdempt. Vooral bij lawaaierige solo's vind ik dit nogal een nadeel, omdat ik graag noten door hoor klinken en feedbacken.
Al met al een goed en veelzijdig pedaal, maar hij zal niet mijn big-muff kunnen verdringen. Volgende project wordt een ampeg scrambler en een tremolo.
Gert-Jan:
Hallo Luc,
Welkom op het forum!
Leuk dat je de Maesto fuzz-tone hebt gebouwd. Heb je de opbouw zelf vertaald naar een opzet op experimenteerprint of ben je uitgegaan van een bestaande layout?
Heb je ook eef foto van je Maestro?
Wanneer je het geluidsvoorbeeld op tone frenzy beluistert dan hoor je inderdaad ook dat het geluid wegvalt wanneer het gitaarsignaal laag is, blijkbaar hoort dit bij het effect.
Vriendelijke groeten,
Gert-Jan
Navigatie
[0] Berichtenindex
Naar de volledige versie