NEWTONE Doe het zelf forum > Effect apparatuur
6-band MXR equaliser
(1/1)
Jeroney:
Ook ik ben gevraagd een klein verslag te doen van mijn zelfbouw activiteiten dus bij deze...
Ik had een tweedehands MXR 6-band equaliser via internet gekocht om mijn signaal te boosten en meer gain op mijn buizenbak te generen, maar tot mijn verbasing was deze niet schakelbaar en de voeding was een 9 volts batterij zonder aansluitmogelijkheid voor een adapter. (jajaja, ik had iets beter moeten opletten) Dus heb ik zelf de stoute schoenen aangetrokken en spullen besteld om de oude equaliser schakelbaar te maken en een voedingsaansluiting en LED indicatie toe te voegen.
Met een min-of-meer standaard true by-pass schakeling door middel van een 3pdt switch heb ik het circuit onderbroken, en een mooie blauwe LED aangesloten. Om de schakelklik te onderdrukken heb ik op advies van iemand een 1M weerstand op de output tussen de ground en het signaal geplaatst, en het ding werkt perfect! Ikw as bang dat de weerstand een negatieve invloed op het geluid zou hebben, maar ik hoorde geen verschil met en zonder weerstand, dus missie geslaagd zou ik zeggen!
Ik heb nu een prachtig 'ouderwetse' equaliser qua look die precies doet wat ik wil en klinkt als een dijk (maar die sound-credits zijn geheel voor MXR) :P
Cheers!
Jeroney
http://www.blendpage.com
Gert-Jan:
Dag Jeroney,
Een leuk projectje en leuke foto's.
De site van Blend ziet er ook goed uit.
Laat eens weten wanneer jullie in de buurt van Den Bosch optreden.
Vriendelijke groeten,
Gert-Jan van Helden
Navigatie
[0] Berichtenindex
Naar de volledige versie