Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Nieuwe punt voor m'n soldeerbout  (gelezen 2746 keer)

Offline Dois

• Full Member
Nieuwe punt voor m'n soldeerbout
« Gepost op: 12 januari 2009, 17:36:30 »
Ik heb eindelijk een soldeerbout (gekregen), die wel behoorlijk op kan warmen (15 watt was soms toch te weinig).
Het is een 30 Watt van Skandia. Op zich prima, maar er zit een platte punt op. Ik wil gewoon een smal potloodpuntje. Waar kan ik die vinden? Ik heb gezocht, maar ik kan niet zoveel vinden, behalve een webshop waar de verzendkosten 7.50 zijn. Dat wordt met iets te gortig voor een puntje van anderhalve euro.

Heeft iemand een idee waar/of die dingen verkrijgbaar zijn? Voor de puntjes zit er in de bout een gat van ongeveer 4 mm.

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
Re: Nieuwe punt voor m'n soldeerbout
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2009, 18:20:36 »
Check even de Newtone winkel...

Offline Dois

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2009, 22:10:46 »
Die puntjes passen niet. Dat heb ik al geprobeerd. De diameter van die dingen is veel te groot. Ik heb een diameter nodig van iets van 4 mm.

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2009, 07:46:00 »
conrad.nl misschien?

Offline Meikel

• Sr. Member
    • Weblog
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2009, 09:04:59 »
Als ik zelf even via google zoek kom ik wellicht op diezelfde webshop uit. Volgens mij is het een vrij onbekend merk. Ik denk dat je je er bij neer moet leggen en bij die webshop te bestellen. 7,50 is niet zo heel veel voor verzend en handelingskosten. Bij conrad betaal je dat ook en als je pech hebt nog 8euro extra omdat je een te laag bestel bedrag hebt.

Bovendien kosten punten/stiften van bij voorbeeld Weller ook al minimaal 4,- ut stuk, je zult wellicht wel een vergelijkbare punt van Weller kunnen vinden, maar mogelijk ben je nog meer kwijt.

Offline WormBoy

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2009, 16:06:40 »
Ik zou bij je lokale ijzerboer/doe-het-zelf langslopen en vragen of ze reservepuntjes van Skandia kunnen bestellen bij hun toeleveranciers. Dan kost het jou geen verzendkosten, en je ondersteunt de lokale middenstand  ;)

Overigens heb ik een Weller 25W boutje waarvoor 2 lokale winkels geen puntjes kunnen bestellen. Die worden gewoon niet geleverd door meneer Weller. Ik had er zo genoeg van dat ik een Velleman soldeerstation heb gekocht waarvoor ik wel puntjes kan krijgen (hoewel ik na heel wat soldeeruurtjes nog steed met het eerste puntje werk).
Change the world, or go home (Stormhoek wijn)