Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Phase 90 rate LED  (gelezen 2562 keer)

Offline vhbram

• Full Member
    • Codasync
Phase 90 rate LED
« Gepost op: 30 juli 2009, 17:01:59 »
Ik had al een tijdje een nog in te bouwen Phase90 liggen.  Nu wou ik een rate LED maken (volgens Tonepad comments pin 7 van IC1 met + van LED verbinden met weerstand tussen)
maar dat blijkt helemaal niet te werken, als ik die inschakel neemt het zelf heel men signaal weg en de LED flikkert niet eens volgens de rate.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks,

Bram

Offline nop

• Jr. Member
  • **
Re: Phase 90 rate LED
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2009, 21:53:42 »
waar heb je de - v.d. LED aanzitten? ik heb m gewoon aan de ground zitten. zo doet ie het ook als je pedaal in bypass staat(wel zo handig vind ik). als je hem alleen wil laten knipperen als ie aan staat moet je de - aan de footshwitch zetten waar de active/bypass LED aan verbonden zit.
gebouwd: BigMuff-Pi, FuzzFactory, RangeMaster, DieFet, AMZ-booster/buffer, Orrange-squeezer, Small-clone-chorus, Phase-90, green-ringer, super-hard-on, the machine, 50W-PP tube-amp. Bezig met programmeerbare FX-loop switcher

Offline vhbram

• Full Member
    • Codasync
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2009, 17:53:42 »
LED zit aan footswitch, dus daar ligt de fout niet.  Heb een groene LED gebruikt met voorschakelweerstand 150 Ohm.  Heb zelf alle andere pinnetjes gecheckt met de LED.  Hieronder hoe ik het gesoldeerd had:

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2009, 23:01:00 »
Probeer een 1k voorschakelweerstand.
Zet de "rate" zo langzaam mogelijk en meet de langzaam wisselende spanning (ten opzichte van aarde) op IC1 pin 7 met:
- De weerstand niet verbonden met IC1 pin7.
- De weerstand wel verbonden met IC1 pin7.

Offline nop

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2009, 08:37:01 »
Deed hij het wel voordat je je rateLED er in soldeerde? Misschien heb je je IC gefrituurd bij het solderen? Ander heb je ergens waarschijnlijk een minescuul druppeltje tin zitten waar het niet hoort of hars met alle gevolgen van dien. Ik heb de led overigens aan de lege pad tussen de 10k en de rate pot verbonden op de print wat verder niets uit mag maken.
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2009, 08:38:34 door nop »
gebouwd: BigMuff-Pi, FuzzFactory, RangeMaster, DieFet, AMZ-booster/buffer, Orrange-squeezer, Small-clone-chorus, Phase-90, green-ringer, super-hard-on, the machine, 50W-PP tube-amp. Bezig met programmeerbare FX-loop switcher