Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Breadboard: welk formaat is handig?  (gelezen 7697 keer)

Offline goeiemorguh

• Sr. Member
Re: Breadboard: welk formaat is handig?
« Reactie #15 Gepost op: 25 april 2010, 16:48:23 »
En wat ook ontzettend scheelt; brom en storing.

Hiervoor had ik een DOD 210 FET preamp op breadboard gezet, met de potmeter en de jacks 'zwevend' in de lucht, aan krokodillenklemmen en jumper wires. Stoorde ontzettend, en viel af en toe uit.

Nu werkt 't prima. Jammer dat ik die DOD 210 Fet amp niet clean krijg.
Loop al een hele tijd met het idee rond iets dergelijks te maken voor mijn breadboardje, moet er nu toch echt maar ns van komen, ziet er erg strak uit! Hoe zit het eigenlijk met de aarding van die montage strip?
Mijn band: Standup '69

Offline Speeddemon

• Full Member
  • Solder of Fortune
« Reactie #16 Gepost op: 25 april 2010, 18:29:47 »

Hiervoor had ik een DOD 210 FET preamp op breadboard gezet, met de potmeter en de jacks 'zwevend' in de lucht, aan krokodillenklemmen en jumper wires. Stoorde ontzettend, en viel af en toe uit.

Loop al een hele tijd met het idee rond iets dergelijks te maken voor mijn breadboardje, moet er nu toch echt maar ns van komen, ziet er erg strak uit! Hoe zit het eigenlijk met de aarding van die montage strip?
Nou, het is gewoon metaal op metaal, en de 9V DC jack is geisoleerd. Ik heb vanaf de 9V DC wel een aarde-draadje naar de Sleeve van de input jack gelegd. Voor de rest geen extra aarding ofzo. Heb net effe een Duende JFET 'gebouwd', boost behoorlijk (en had niet eens een 1M pot voorhanden, slechts de 500k die op de montage-strip zit) en behalve wat minimale brom (er zit geen behuizing om heen) en te verwachten ruis, is alles best stil. Zelfs toen ik 'm in max. stand ging gebruiken om m'n H&K Tubefactor te boosten.
Screwin' up trannies, smokin' some pots & bustin' caps; Trial & Error DIY-ing is like Pimping!

Offline remork

• Hero Member
  • Hank to Hendrix
    • Remörk Blog
« Reactie #17 Gepost op: 25 april 2010, 18:55:21 »

kan ik me voorstellen. niks zo erg voor brom, ruis en oscillatie als krokodillenklemmen heb ik de indruk.