Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Nieuwe multitool + goedkoop adresje  (gelezen 2365 keer)

Offline jordje

• Full Member
  • Dingen opblazen blijft leuk
Nieuwe multitool + goedkoop adresje
« Gepost op: 6 februari 2010, 19:59:50 »
Hallo allemaal,
Ik zie dat we een nieuw subforum hebben, dus ik dacht, laat ik mijn laatste aanwinst eens posten!
Tijdje terug een nieuwe multitool gekocht, namelijk de Leatherman Skeletool. Vooral voor het klussen thuis en als licht/geluid techniekert, maar ook superhandig bij het diy-en met pedalen. Ik was het gezeul met losse schroevendraaiers, tangetjes en scharen helemaal zat en wilde iets op zakformaat. Zo ben ik bij de Skeletool terecht gekomen. Deze tool heeft alles wat ik nodig heb en niks meer: een tang, draadstripper, een mes, een schroevendraaier (2x kruis, 2x plat) en een karabijnhaak die tevens dienst doet als flessenopener. Bij veel andere tools heb ik namelijk altijd het idee dat je driekwart van de functies niet gebruikt zoals 3 soorten zagen, vijltjes, een schaartje, een nagelschaartje enz. Ik heb deze tool trouwens voor 38 euro uit duitsland gehaald, waar 'ie in nederland ongeveer 70-80 euro kost :o, via tool-helden.de. Het dingetje is superlicht en vrij klein. Echt topkwaliteit. Verder zat er nog een nylon etui bij en een maglite-keycord.

Al met al zeker geen miskoop en ik kan elke diy-er er eentje aanraden!

Hieronder wat foto's
Gebouwd: Bazzfuss, Woolly mammoth, Tremulus lune, Lovetone Meatball, Tubedrvr, gemodde CE-2B, Valve Caster, Feedback looper, Vanilla (Bass-)Overdrive, Ross Phaser, FF, SHO, Rebote delay 2.5, SSL Compressor, Mastotron, Fulltone BassDrive MOSFET.

Offline Meikel

• Sr. Member
    • Weblog
Re: Nieuwe multitool + goedkoop adresje
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2010, 21:16:26 »
Ah Leatherman, inderdaad zeer aan te raden in de licht/geluidstechniek (gebruik 'm daar zelf ook in combinatie met een Maglite). Ik heb hier de Leatherman Wave liggen, gekocht bij Conrad waar ie 5euro duurder was als op de site die jij noemt.
Maar ik heb op een festival er wel eens een DJ Hut mee in elkaar geknutseld, het enigste wat er niet op zat toen was de hamer.

Offline jordje

• Full Member
  • Dingen opblazen blijft leuk
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2010, 22:50:40 »
Hmm de wave scheelt inderdaad niet veel. Maar ik dacht dat je bij conrad nog 7 euro verzendkosten moest betalen? Wat ik niet kan begrijpen is dat de skeletool daar 80 euro is, en dat daar dus wl een enorm verschil tussen zit.

Maar inderdaad wat je zegt, je kan hem echt voor alles gebruiken. Een hamer en een soldeerbout zijn de enige dingen die ontbreken ;D

Edit: Nu je het zegt, ik moet ook nog eens een maglite kopen, maar ik twijfel nog tussen een mini of toch een 'gewone' D-cell
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2010, 23:12:36 door jordje »
Gebouwd: Bazzfuss, Woolly mammoth, Tremulus lune, Lovetone Meatball, Tubedrvr, gemodde CE-2B, Valve Caster, Feedback looper, Vanilla (Bass-)Overdrive, Ross Phaser, FF, SHO, Rebote delay 2.5, SSL Compressor, Mastotron, Fulltone BassDrive MOSFET.

Offline Meikel

• Sr. Member
    • Weblog
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2010, 10:56:48 »
Hmm de wave scheelt inderdaad niet veel. Maar ik dacht dat je bij conrad nog 7 euro verzendkosten moest betalen?
Bij een bestelling van meer dan 25 en betaling via iDeal zijn er geen verzendkosten ;-).

Edit: Nu je het zegt, ik moet ook nog eens een maglite kopen, maar ik twijfel nog tussen een mini of toch een 'gewone' D-cell
Ik heb een Maglite mini, geen LED. Ooit via Marktplaats gekocht. Die mini is ongeveer net zo groot als die Leatherman, beide heb ik met houder voor aan de riem wat heel erg praktisch is. Vooral als je boven op een ladder staat heb je ze beide vrij snel te pakken.

Bovendien: Op Leatherman producten zit 25 jaar garantie en op een Maglite 10 jaar. Volgens mij ben ik dat tegen de tijd dat ze daadwerkelijk kapot gaan toch al lang vergeten.