NEWTONE Doe het zelf forum > Luidsprekers

Jensen C12K's kapotgespeeld

(1/2) > >>

remork:
heb vandaag met de soundcheck moeten merken dat ik een gescheurde speaker had.
niks verkeerds mee gebeurd, geen dingen tegen gestoten of wat dan ook.
niet fijn.

het verhaal: pakweg een jaar geleden revisie van mijn Fender twin reverb laten doen.
tweedehands gekocht, en er zat een (originele) 8R en een El Cheapo 16R in. don't ask.
dus een paar Jensen C12K's laten steken. klonk fantastisch.
na een goeie maand zat er al een scheur in de linkse.

heb mij toen afgevraagd of ik er per ongeluk een gat in zou kunnen gemaakt hebben - langs de achterkant vd amp dan of zo, met de footswitch oid. kon eigenlijk niet meteen iets bedenken, maar ok. verder ook altijd in een flitecase gezeten, maar toen ging ik er dus nog van uit dat het wel aan mij gelegen zou hebben.

speaker noodgedwongen terug vervangen door die oudere originele (was wel ok om te mic'en voor de PA, 2 sounds). en nu is dus ook de rechtse Jensen gescheurd. zomaar, kreeg tussen 2 nummers de vraag van de mixer 'wat er meerammelt'. en ik maak niet eens zoveel volume.. lijkt wel of die dingen het gewoon niet trekken? die andere gaat dus al mee van de jaren '70, die Jensens halen nog geen jaar.

ik kan voor anderen enkel hopen dat ik een deel van een Bad Batch gekregen heb, maar aangenaam is anders.

nu zitten er (na een hulplijn ingeroepen te hebben- iedereen die in Hasselt komt: John van JnR music Center, 200% respect, voor eeuwig in het krijt) 2 Eminence speakers in uit de Red Coat serie.
heb geen idee welk model, heb de amp mét nieuwe speakers een goed kwartier voor we opmoesten in een stikdonkere zaal teruggekregen van de winkeluitbater, dus heb er nauwelijks naar kunnen kijken - hij is de versterker komen halen en terug komen brengen, godbetert. stevige vriendendienst daar.
En dan spelen: man man man, wat een klànk!

hopelijk houden ze het langer dan een paar maanden. als dat niet zo zou zijn kom ik dat hier zeker melden want dan is er iets héél erg mis met mijn versterker. als ze nog een paar jaar mee zouden gaan: dan ligt het m.i. aan Jensen. Never Again in elk geval.

Harold:
Google vertelt mij dat er wel meer Jensen speakers gescheurd zijn...  :o

remork:
heb je daar een linkje van? technieker beweert uiteraard dat ik de enige ben..

Harold:

--- Citaat van: remork op 29 april 2010, 12:20:33 ---heb je daar een linkje van? technieker beweert uiteraard dat ik de enige ben..

--- Einde van citaat ---

Ik heb alleen gegoogled op "jensen speaker tear" en kreeg volgens mij wel een aantal hits, ik heb alleen ff geen tijd om ze ook te openen dus ik kan er ook 100% naast zitten! ;)

remork:
net geprobeerd, gaat vooral over vintage speakers - weinig meldingen van nieuwe die niet lang meegaan..
tis zoals zoeken op speakers / scheur - begint iedereen te vertellen hoe lekker hun speakers scheuren  ::)
Tear it up, als het ware.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie