Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Boormachine  (gelezen 3319 keer)

Offline Ton87

• Jr. Member
  • **
    • Last.fm profiel
Boormachine
« Gepost op: 24 juni 2010, 02:12:10 »
De boormachine die ik heb heeft een veel te kleine kop, de grootste boor die erin past is zelfs niet groot genoeg voor een pot. Ik wil dus een nieuwe kopen, liefst met snoer en waar 13mm boren in passen, ik las op het forum dat dat groot genoeg is voor de grootste connectors die je zult willen gebruiken.
Kan iemand me vertellen aan wat voor prijs ik ongeveer moet denken? Zijn er specifieke bouwmarkten waar ik beter naartoe kan of maakt dat niet veel uit? Alvast bedankt  :)

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
Re: Boormachine
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2010, 12:42:33 »
Je kunt beter een conische boor kopen voor ongeveer 15 euro of zo, bij de betere ijzerhandel/gereepschappen zaak. Er zijn traps gewijze (Unibit boor) en niet traps gewijze.

« Laatst bewerkt op: 24 juni 2010, 12:50:44 door Flo »

Offline Ton87

• Jr. Member
  • **
    • Last.fm profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2010, 12:46:45 »
Dat is wat anders dan de boren waar speeddemon zo lyrisch over is? Het zou wel een hoop geld schelen om een boortje voor 15 euro te kopen in plaats van een complete nieuwe boor. Zo eens kijken of de doehetzelfzaken die boren hebben. Dankje.

Offline Ton87

• Jr. Member
  • **
    • Last.fm profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2010, 18:20:24 »
Ik heb zo'n conische boor gekocht voor bijna 50 euro, gaat van 6 naar 30mm. De prijs maakt me niet zo veel uit eigenlijk, je hoeft het maar één keer te kopen. Maar toen ik thuis kwam merkte ik dat het niet in m'n machine past! Ik dacht dat het nét wel zou gaan passen. Nu heb ik ook maar een nieuwe machine gekocht, die was minder dan de helft van de boor, slechts 20 euro. De prijzen liggen een beetje uit verhouding maar nu kan ik eindelijk m'n eerste stompboxje af gaan maken.  ;D

Offline Chris

• Full Member
  • Stil de Zeem
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2010, 21:09:47 »
Mijn boormachine is een cheapo kolomboor van Agojama (gekocht bij de Gamma).
Ik vind dit een handig ding : 1 hand voor je werkstuk,1 hand voor de boormachine.
Echter moet je er op je werkbank wel ruimte voor hebben  :P

joors Troellie !

Offline christiaan

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2010, 12:29:54 »
Ik gebruik egenlijk meestal een bosch acuboormachine met tapperboor en gaat uitstekend ;)
En af en toe op me werk met kolomboormachine

Offline Ton87

• Jr. Member
  • **
    • Last.fm profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2010, 18:45:18 »
Een kolomboormachine zal fijn werken, maar ik heb er geen ruimte voor helaas. Maar m'n nieuwe ubercheapo boormachine is al een hele vooruitgang ten opzichte van m'n oude (echt oud, minstens 30 jaar) boormachine, ik ben tevreden. :)