Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Mijn testboard  (gelezen 2401 keer)

Offline gilze

• Newbie
  • *
Mijn testboard
« Gepost op: 21 februari 2011, 19:55:28 »
Ik wil jullie mijn 1e stappen niet onthouden; dus bij deze de eerste pics van mijn projectboard in opbouw.

Het is een standaard breadboard hier uit de winkel, maar n.a.v. het zien van de fotos van Harold en Speeddemon ook voorzien van de standaard componenten. Volgende stap: Het bedraden hiervan.

T.b.c.

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
Re: Mijn testboard
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2011, 20:02:56 »

Offline dejohan

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2011, 22:36:30 »
Cool! Ziet er goed uit.
Ik heb gisteren ongeveer hetzelfde gemaakt. Ik had nog zo'n rechtopstaand randje van een slechte Tandy reverb module die ik uiteen heb gehaald. Daar kon ik wonder bij wonder alle plugs, switch, pots op monteren.
 Iets wat ik zelf toegevoegd heb is zo'n lange lusterklem, zodat de draadjes naar de pots, switch etc. niet steeds gemanipuleerd hoeven te worden en niet afbreken. Dus alle pots etc gaan naar de lusterklen, en vandaar doe ik draadjes naar het breadboard.

En de batterij heb ik achterwege gelaten.

Ik heb eigenlijk twee vraagjes: welke waardes potmeters heb je gebruikt? Ik vraag me af wat de beste "standaard" waardes zijn.
Daarnaast heb ik bij het breadboardje zwatre "dopjes" bijgeleverd gekregen. Ik heb echter geen idee waarvoor ze dienen. Weet jij het?

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2011, 13:42:00 »
Offtopic:

Het prachtige woord van vandaag voor alle Nederlanders is:
"lusterklem"

... ofwel "kroonsteen" ... ik had deze nog nooit gehoord, bedankt!  :)

Offline dejohan

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2011, 15:09:54 »
Tja, ik denk dat dit een typisch Vlaams woord is, ik had op mijn beurt nog nooit van "kroonsteen" gehoord  ;D

Offline remork

• Hero Member
  • Hank to Hendrix
    • Remörk Blog
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2011, 20:27:43 »
kroonsteen klinkt als een pijnlijke ziekte

Offline remork

• Hero Member
  • Hank to Hendrix
    • Remörk Blog
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2011, 20:28:14 »
.. maar 'lusterklem' eigenlijk ook, besef ik net

Offline dejohan

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2011, 23:09:25 »
Meer als een SM attribuut. Iets met lusters. You do the math. Ook pijnlijk vrees ik.  ;D

Offline gilze

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2011, 00:00:57 »

En de batterij heb ik achterwege gelaten.

Ik heb eigenlijk twee vraagjes: welke waardes potmeters heb je gebruikt? Ik vraag me af wat de beste "standaard" waardes zijn.
Daarnaast heb ik bij het breadboardje zwatre "dopjes" bijgeleverd gekregen. Ik heb echter geen idee waarvoor ze dienen. Weet jij het?

De zwarte dopjes zijn plakvoetjes. Dat kwam goed uit. Ik heb de hoeklijn erop "gepopt" en met de voetjes eronder krast het niet op tafel.

Ik heb een 10k Lin voor variabele spanning en een 10k Log voor eventuele volume regeling de spanningsregeling is gesoldeerd, de volumeregeling is door het gebruik van jumperwires en transistorvoetjes te omzeilen. Ik zal eens een foto posten als alles gewired is.