Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Male 6.3mm jack met chassisbevestiging  (gelezen 5377 keer)

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
Re: Male 6.3mm jack met chassisbevestiging
« Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2011, 23:21:04 »
Te gek pedal-board, toffe "look" zo lekker ruw.

Ik heb wel een keer een "modulair FX" idee voorgesteld en wilde dat doen voor In-Out-9V-Aarde met deze DIN connectoren:

Zie ook:
"Modulaire Effecten: DIY tonecore"
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,3022.msg23004.html#msg23004
Het is natuurlijk een erg afwijkend formaat t.o.v. maar het zijn wel stevige chassis connectoren en misschien brengt het je op een idee.

Offline Atombox

• Full Member
    • Atombox
« Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2011, 23:36:56 »
Net ff gechecked. Met een Switchcraft moet het net kunnen.
Boordiameter 11 mm, het plaatje van de plug is 12 mm. Niet veel verschil maar met een dun plaatje (ringetje van een potmeter of footswitch) ertussen maak je deze oppervlakte weer groter.
Dat lost het probleem van het plaatje op, de vraag blijft wel of het schroefdraad lang genoeg is. WElke Switchcraft jacks bedoel je precies en weet je waar ik die kan vinden? Heb een tijdje gegoogled maar kan geen site vinden met dit soort specs...

Ik heb wel een keer een "modulair FX" idee voorgesteld en wilde dat doen voor In-Out-9V-Aarde met deze DIN connectoren:
Inderdaad niet wat ik voor ogen heb, maar zeker een goed idee!

Te gek pedal-board, toffe "look" zo lekker ruw.
Haha thanks, maar het is niet de bedoeling dat hij zo blijft  :D . Ik ga pas aan de afwerking beginnen wanneer ik tevreden ben over de constructie.

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
« Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2011, 23:40:20 »
Goed idee Flo! Ik zou het ivm het niet haaks zijn van de kastjes wel enigzins flexibel ophangen. Daar is al aan gedacht geloof ik.

OT: Ik heb zoiets met zeven pooltjes gemaakt. Een soort multikabel. In-out, kanaalschakeling versterker, soloboost, en 9V.
Scheelt een hoop draden leggen op het podium. Ik heb er ook een backupsysteempje voor, maar in vijftien jaar nog nooit hoeven gebruiken.

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
« Reactie #18 Gepost op: 27 juli 2011, 23:45:42 »

Dat lost het probleem van het plaatje op, de vraag blijft wel of het schroefdraad lang genoeg is. WElke Switchcraft jacks bedoel je precies en weet je waar ik die kan vinden? Heb een tijdje gegoogled maar kan geen site vinden met dit soort specs...

Switchcraft male jack 6,3 mm kabeldeel. Type weet ik niet. Er zijn veel kopieŽn van in omloop. Ze zaten altijd aan Ernie Ball Ultraflex kabels, voordat ze aan die flexibele rommel begonnen.

Check deze link ff: model 280 van Switchcraft http://www.switchcraft.com/Documents/280_cd.pdf

Ik heb het nagemeten, maar ook met een dun ringetje ertussen moet het net kunnen. Ik heb zo'n plug aan mijn Boogie kanaalfootswitch zitten.
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2011, 23:53:20 door Burny Lawsuit »

Offline Atombox

• Full Member
    • Atombox
« Reactie #19 Gepost op: 28 juli 2011, 13:42:10 »
Bedankt. Ik moet eigenlijk even een keer langs een "fysieke" winkel om een aantal verschillende jacks in mijn handen te hebben. Jammergenoeg worden die winkels steeds schaarser...