Afgelopen woensdag via via een gitaar gekregen, die aan een stevige opknapbeurt toe is, aangezien ze enkele jaren in een kelder vertoefd heeft... Het gaat om een cheape strat kopie, vermoedelijk eind jaren '80, nl. een Hondo H76 in de vatsige kleur "Sparkle red" met een al even vatsige matching headstock. GREAT !!! :mrgreen:
Pluspunten:
- Hals ziet er nog deftig uit, die heeft de kelder blijkbaar redelijk goed doorstaan
- Frets zijn nog redelijk (nog bruikbaar in ieder geval...)
- Pickups werken en hebben een redelijk hoge output op het eerste gehoor, maar de gitaar heeft nog maar 1 roestige snaar dus over de sound valt voorlopig weinig te zeggen.
- De gitaar is vrij zwaar dus 9/10 geen multiplex maar vol hout...
Minpunten:
- 5standen switch heeft zijn beste tijd gehad, maar ik heb nog een superswitch van StewMac liggen, ik ga er waarschijnlijk een combi Tele/strat van maken kwa pickupschakeling.
- De gitaar is enorm vuil en nogal roestig, er zitten verfspatten op hier en daar, lijmresten van een sticker, de slagplaat is gedeeltelijk gekleurd met een groene alcoolstift, ...
Dit weekend het beestje eens uit mekaar halen en beginnen aan de opkuis ervan. Tips om de vuiligheid weg te halen zijn welkom, voor ik met allerlei producten begin die de gitaar geen goed gaan doen.
Foto's volgen uiteraard nog.