NEWTONE Doe het zelf forum > Gereedschappen

Gaatjes boren?

(1/6) > >>

VanZea:
Ik ben bezig met een effect en heb meer dan 20 gaatjes geboren. Ik heb nauwkeurig gemeten, aangegeven op het kastje waar de gaten moesten komen, en en de losse pols geboord. Nu ben ik eigenlijk niet zo tevreden over de gelijkmatigheid van het resultaat. Hoe kan ik dit verbeteren? Kan ik het laten boren ergens? Of moet ik een boortafel kopen?

Tacoboy:
Telkens een puntslag geven waar het gaatje moet komen. Daarna met boortje van 4 mm boren en dan pas naar de gewenste grootte boren. En ja, met een kolom-boormachine!

Buzzel:
Oefenen ik doe ook alles met de hand. eerst klein boortje dan grote, maar perfect wordt het niet.

plankston:
Omdat ik nogal een perfectionist ben qua uiterlijk heb ik gewoon een kolomboor gekocht;P
Bij conrad kun je er voor een schapelijke prijs kopen. Boren wordt ineens een heus plezier:D

Grtz

jordje:
Ik heb een tijdje terug eens zo'n dingetje gekocht:



Een automatische centerpunt. Sindsdien zijn alle gaatjes retestrak. Wat wellicht ook helpt is een conische boor, of gatenfrees. Die heb ik ook op aanraden van dit forum eens aangeschaft.



Wat ik altijd doe: 2x meten, putje maken, boren met 2mm, opboren naar 6mm en als het groter moet verder met de conische boor. Altijd perfect ronde en uitgelijnde gaten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie