Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Harold's grote looper-topic! (Buffer/splitter > Overdrive + Fuzz > Mixer > Gate)  (gelezen 65463 keer)

Offline Mattnezz

• Hero Member
  • Just a method to the Mattnezz
Re: Harold's grote looper-topic! (Buffer/splitter > Overdrive + Fuzz > Mixer > Gate)
« Reactie #195 Gepost op: 4 november 2013, 12:57:40 »
Ja prachtige oren ;)
Bij mn eigen maestro fuzz zitten de pots tegengesteld bedraad, en de cijfers dito.

Offline Harold

• Hero Member
  • Semi-amateurig!
    • DIY-Layout.com
Re: Harold's grote looper-topic! (Buffer/splitter > Overdrive + Fuzz > Mixer > Gate)
« Reactie #196 Gepost op: 4 november 2013, 13:00:31 »
Hoe zit het eigenlijk met linkshandige Les Paultjes/Stratjes? Hebben die wel rechtshandige cijferknoppen? Of denk ik nu verkeerd?
Uitverkoop: THC Cream Fuzz - Boutique NOS germanium fuzz, en meer!
DIY-Layout.com - Online stripboard layout editor!

Offline Chris

• Full Member
  • Stil de Zeem
« Reactie #197 Gepost op: 4 november 2013, 15:57:14 »
da's een retorische vraag neem ik aan.....

EDIT : en toch moest ikzelf ook even nadenken;linkshandige tremolo,tuners,topkam....
Guitar-parts.nl verkoopt zelfs linkshandige potmeters [ga ik effe over nadenken ???] maar lefty knoppies nog niet tegengekomen.

« Laatst bewerkt op: 4 november 2013, 18:29:21 door Chris »
joors Troellie !

Offline Harold

• Hero Member
  • Semi-amateurig!
    • DIY-Layout.com
Re: Buffer/splitter > Overdrive + Fuzz > Mixer > Gate
« Reactie #198 Gepost op: 21 november 2013, 10:34:26 »
Wat ook leuk was, was toen ik in IC1 nog een NE5532 had zitten en in IC2 een OPA2134 bleef er een lichte sinus over in tegenfase: die twee IC's klinken dus daadwerkelijk anders!

Ik zat hier gisteren nog even over na te denken ... zou je zoiets kunnen gebruiken om de "bypass kwaliteit" van een pedaal te testen?

Sinus uit pedaal in bypass mixen met de tegenfase van die sinus. Wat er over blijft is je verlies in de bypass van het pedaaltje. Toch?  :o

Offline Mattnezz

• Hero Member
« Reactie #199 Gepost op: 22 november 2013, 20:13:04 »
Klopt... Is niet heel netjes omdat impedanties ook een rol spelen, maar waarom zou je?  :P
Verlies is makkelijker te beluisteren/meten met een TB-looper...

Offline Fuhgawz

• Hero Member
  • KnepperAudio
« Reactie #200 Gepost op: 29 november 2013, 14:07:49 »
Even een vraag tussendoor voor de parallelle experts op dit forum. Ik zit al heel lang te denken om dit te maken: een Fulltone OCD als standalone overdrive/distortion met master aan/uit footswitch, waar je met een tweede footswitch een Big Muff achtig iets parallel bij kunt schakelen. Maarrrr, is het niet zo, dat wanneer je hetzelfde signaal parallel zet, je dan ook een volumeboost erbij krijgt?

Offline Harold

• Hero Member
  • Semi-amateurig!
    • DIY-Layout.com
« Reactie #201 Gepost op: 29 november 2013, 15:26:30 »
Maarrrr, is het niet zo, dat wanneer je hetzelfde signaal parallel zet, je dan ook een volumeboost erbij krijgt?
Klopt helemaal. Mijn solo/parallel looper heeft daar geen last van, omdat het effect wat niet aan staat niet in de mixer terecht komt.

Offline Mattnezz

• Hero Member
« Reactie #202 Gepost op: 29 november 2013, 19:42:07 »
Als je even naar een inv opamp mixer kijkt snap je de boost beter denk ik...
Als je 2 dezelfde signalen mixt staan de mixweerstanden parallel en worden dus eigenlijk gehalveerd.

Jouw idee met de ocd en muff heeft misschien net andere aanpak nodig, ik denk ook dat je het best de laatste gainstage van de OCD kunt gebruiken als mixer, omdat de muff anders nooit het volume van de OCD haalt.

Offline Fuhgawz

• Hero Member
  • KnepperAudio
« Reactie #203 Gepost op: 30 november 2013, 09:43:49 »
Thanks mannen! Ik ben inmiddels mijn eigen topic begonnen om deze niet te vervuilen: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,7262.0.html.