Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: De bouw van de eTAP2HW echo (pre sales) Deel 1, 2, 3!! + Sample Sound File's  (gelezen 10039 keer)

Offline andre

• Hero Member
Re: De bouw van de eTAP2HW echo (pre sales pakket) Deel 1, 2 en 3!!
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2012, 09:17:50 »
Lijkt me inderdaad, net als remork, heel vet!

Het zal je gezegd worden.  ;)

Offline Mattnezz

• Hero Member
  • Just a method to the Mattnezz
« Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2012, 09:26:34 »
lol!  ;D

Offline remork

• Hero Member
  • Hank to Hendrix
    • Remörk Blog
« Reactie #17 Gepost op: 10 juni 2012, 11:01:17 »
hmm. je kan veel over me zeggen, maar mijn BMI zit onder het gemiddelde vrees ik.  :P

Offline Buzzel

• Hero Member
  • Niet mauwen, Zelf bouwen.
    • Bareknuckle
« Reactie #18 Gepost op: 10 juni 2012, 12:00:56 »
 ::) Sorry
Trotse zelfbouwer sinds 1 Augustus 2011

Offline JorisS

• Full Member
  • Jimi Ray Gilmour
« Reactie #19 Gepost op: 10 juni 2012, 13:21:52 »
Als ze beschikbaar zijn koop ik er ook 2!
1 voor men vader, eeuwige Shadows liefhebber en heeft een Binson Echorec II, en 1 voor mezelf.
DIY pedalen: The plus, ROG May Queen, Flatline, Box of Rock, Wooly Mammoth, JCM800 emulator, Purple Plexi, The Bender

Offline remork

• Hero Member
  • Hank to Hendrix
    • Remörk Blog
« Reactie #20 Gepost op: 10 juni 2012, 13:51:41 »
::) Sorry

hahaaa beste off topic stuk in tijden  ;D

Offline Mattnezz

• Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: 11 juni 2012, 17:49:06 »
Leuk verslag, en ziet er lekker vintage uit in je testbehuizing ;D.
Citaat
De keuze om de FET’s in een “voetje” te plaatsen heb ik weer verworpen (ik kreeg het gevoel dat hierdoor mogelijk contactproblemen zouden kunnen ontstaan)
Dat dacht ik ook, maar dat valt vies tegen. De voetjes grijpen behoorlijk vast, en heb er tot dusverre geen problemen mee gehad.
Tja, en als je een beetje binair bent ingesteld moet dat makkelijk gaan met die 2 3 ;) schakelaars als BCD.
Citaat
Als er behoefte aan is, kan ik wel meerdere test opnames plaatsen.
Zou tof zijn als je wat verschillende settings kan laten horen!

Ik vind het wel vreemd dat je niet lijkt te stoeien met de vreemde volgorde van componentplaatsing in Piets bouwhandleiding en de handleiding in het algemeen. Deze: http://www.echotapper.nl/images/doc/eTap2hw.pdf
En bijna knap dat je enige opmerking is dat de dry/wet omgedraaid zit.
Wij zijn een beetje gewend printjes van 'laag' naar 'hoog' op te bouwen, zodat je je werkblad fijn als ondersteuning kunt gebruiken.
Zo'n 2x8 pin connector, (laat staan de eventuele voetjes voor de fets) lijkt me lastig als al die condensators er al op staan, terwijl het een paar stappen eerder een fluitje van een cent is.

Een handige tip bij de 'solderlugs' zou zijn om ze bijvoorbeeld met schilderstape/maskingtape tijdelijk op hun plek te houden.

Verder mis ik de verwijzing naar de info over de fet-biasing in de handleiding zelf.
EDIT: excuus er staat eea op blz 61. Een verwijzing naar betreffende pagina is wellicht duidelijker dan 'documentation'.
De door jou gepostte info zou er wat mij betreft bij mogen staan. (de links iig) Zodat je bij de betreffende stap een overwogen keuze kunt maken om voor de default weerstanden te gaan.

Eigenlijk mis ik ook default waarden voor de leds. Mijn intuïtie zegt 1k8 voor de 3,3V (peak) en 22k voor de 9V (on), voor gebruik bij de witte bright leds. Deze zijn doorgaans bij 0.3mA nog erg zichtbaar (suggereert de handleiding een oogverblindende 20mA?). De voorwaartse spanning staat in de handleiding op 2,1V, maar ze meten bij mij doorgaans rond de 2,7V.
Die info, zou wat mij betreft ook bij de stap met de weggelaten ledweerstanden mogen staan... Eigenlijk een beetje hetzelfde als bij de fets.

Bij gebrek aan silkscreen zou 1 duidelijke tekening van de componenten en pcb gaten de bestukking een stuk makkelijker/veiliger maken. Ik zie er 2 met de componenten zonder gaten, en 1 uit Eagle. Als je bijv uit die Eagle-versie de printbanen weg zou laten, maar de pads en vias niet, en hem printvriendelijk presenteert.... Het verschil tussen pads en via's is wel te zien en als je de tekeningen bij de stappen goed bekijkt kan het natuurlijk ook wel, maar het risico zit hem bijv in de linker 10k, die waarschijnlijk ook in de via past... Volgens mij is er ook nog een 1k met dat gevaar.

Dit blijven natuurlijk maar suggesties van een enorme prutser, die er helemaal niet mee zit om mensen te helpen debuggen op dit forum, maar ik hoop dat ze toch een beetje overwogen worden.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2012, 17:58:07 door Mattnezz »

Offline jacobh1

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2012, 13:15:38 »
Hallo Mattnezz,

Zeer bedankt voor je positieve suggesties, ik zal ze zeker met Piet doornemen (als hij ze zelf al niet leest).
Ehh, 3 Schakelaars ipv de BCD schakelaar ;)

De behuizing is wel gemaakt van hout uit 1963 hoor! ;D

De samples staan er. (Onderaan in de bouwbeschrijving)

Jacob

« Laatst bewerkt op: 12 juni 2012, 15:02:12 door jacobh1 »

Offline Mattnezz

• Hero Member
Re: De bouw van de eTAP2HW echo (pre sales) Deel 1, 2, 3!! + Sample Sound File's
« Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2012, 15:28:25 »
Citaat
Zeer bedankt voor je positieve suggesties
Geen dank, en het was inderdaad positief bedoeld. Het lijkt me dat de laatste loodjes van zo'n project best zwaar zijn, en ik wil natuurlijk niet zomaar gaan 'liggen emmeren' in deze fase.

Mijn ervaring met dit forum is dat een beschrijving bijna niet duidelijk genoeg kan zijn.

En dan ga ik nu ff relaxed de sampletjes checken ;D

EDIT:
Haha, we hebben hier duidelijk niet met een gitarist van doen, maar je bespeelt de functie generator.. ;)
Toch leuk om de verschillende timings te horen. Ik heb het eens geprobeerd met 2x een PT2399. Het project liep vast omdat bleek dat ik 4 van die chips nodig zou hebben voor de helft van het effect wat jullie bereikt hebben.
Uiteindelijk heb ik een soort dubbel tempo optie, wat lijkt op 2 tapeheads, door het signaal tussen 2 chips in serie af te tappen en bij de uitgang te mixen, maar dat is zo symetrisch als de pest.
Ik was erg benieuwd naar het verloop van de feedback. Ik zet bijvoorbeeld mijn DL4 vaak aan de kant omdat het verloop/ de afzwakking beroerd klinkt.
De eTap2 klinkt wat dat betreft juist wel veelbelovend.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2012, 17:05:53 door Mattnezz »

Offline Mattnezz

• Hero Member
Re: De bouw van de eTAP2HW echo (pre sales) Deel 1, 2, 3!! + Sample Sound File's
« Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2012, 18:14:50 »
De input level pot lijkt op plaatje in bijlage ook verkeerd om te zitten.
Met de klok mee draaien geeft op deze manier minder level, wat niet gebruikelijk is.

Offline peterv

• Jr. Member
  • **
De bouw van de eTAP2HW echo (pre sales) Deel 1, 2, 3!! + Sample Sound File's
« Reactie #25 Gepost op: 12 juni 2012, 21:35:30 »
Mattezz,

Zal de documentatie updaten met je zeer gewaardeerde info. Het zal duidelijk zijn dat ik in 500 manuur werk er soms wat zaken, in de documentatie, wat naijlen. Er zijn meer dan 20 units gebouwd met deze documentatie waarbij level later erbij is gekomen en ook dry+wet en wet als uitgangen die eerder ook  anders waren. Misschien te snel geupdate !Daar zet ik nog de puntjes op de i. De bouw sequentie zou verder goed moeten zijn. Het plaatsen van de soldeerpennen kan op verschillende manieren perfect gedaan worden. Ben nu nog in de bergen ;-)  Gr. Piet

Offline peterv

• Jr. Member
  • **
De bouw van de eTAP2HW echo (pre sales) Deel 1, 2, 3!! + Sample Sound File's
« Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2012, 10:55:10 »
Ben terug op mijn 'honk'. De 'outside world' afbeelding in mijn instructions is aangepast en op mijn blog onder eTap2hw->instructies beschikbaar. Bedankt!
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2012, 10:58:23 door peterv »

Offline gribus

• Newbie
  • *
De mp3  files  op de eerste pagina werken niet meer.
Kan iemand deze weer aan de praat krijgen ? dank !