Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Tremelo werkt niet  (gelezen 2248 keer)

Offline boarder180

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Tremelo werkt niet
« Gepost op: 12 december 2012, 13:36:30 »
Hallo newtone-ers,

Na lang wikken en wegen ook begonnen aan het zelf maken van pedaaltjes. Eerst een eenvoudige fuzz om het onder de knie te krijgen. Deze zat ook zo in elkaar en werkt ook super! In eerste instantie werkte hij niet, maaaar hele domme fout, de jack kabels zaten verkeerd om -.-'. Gister begonnen aan de Tremelo. Het bouwpakket hier van de site. Het printplaatje solderen vond ik makkelijker dan die van de fuzz. Na ook de bekabeling aan gesloten te hebben kwam ik helaas tot de conclusie dat hij het niet doet.

De bypass werkt. Zodra ik hem aan zet gaat de rode led branden, en de blauwe let knippert. Die werkt goed met de speed pot want wanneer ik aan deze draai gaat hij harder en zachter knipperen. Maar ik krijg er nog geen geluid uit.

Weet iemand zo bij het lezen van dit verhaal waar het aan kan liggen of moet ik even foto's van mijn creatie posten?

Alvast bedankt.

Offline Gobius

• Hero Member
Re: Tremelo werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2012, 16:04:37 »
Kijk eerst even of je het snoer naar de gitaar en naar de versterker niet toevallig hebt omgewisseld. Dat is mij ook wel eens overkomen:)

Heb je het goed aangesloten, post dan ff wat foto's.

Meet verder ook even de voltages op de transistors en post die hier. Wat verder ook altijd goed werkt, is een audio probe maken en vervolgens tracen.