Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Mooi Strat Toon Hout  (gelezen 18256 keer)

Offline fth.vanhelvoort

• Sr. Member
  • Fenderblues
Re: Mooi Strat Toon Hout
« Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2013, 10:15:26 »
Het is allemaal persoonlijke smaak. Ik ben een liefhebber van singlecoil elementen met een mooi hoog geluid. Ik heb ervaren dat Linde dan een beetje te donker klinkt. Terwijl Linde gecombineerd met humbuckers weer lekker vet klinkt. Maar dat is puur persoonlijk en voor ieder anders. Mijn Fender strat van Poplar (mexicaan uit begin jaren negentig) vind ik vrij doods klinken in vergelijking met Paulownia.

Offline fth.vanhelvoort

• Sr. Member
  • Fenderblues
Re: Mooi Strat Toon Hout
« Reactie #16 Gepost op: 24 november 2013, 16:39:49 »
Ja het is toch gebeurd, na lang wel of nieten een Telecaster besteld bij mijn favoriete Ebay winkel in ZuidDuitsland. Pakket aangekregen, geinspecteerd,  gestemd en ingeplugd. Helemaal niet verkeerd voor een tele van 65 eurio (komt nog wel 16 euro transport bij helaas) . Elementen klinken clean zeer acceptabel maar overstuurd een beetje schreeuwerig. Natuurlijk Ceramische elementjes van niks. Gitaar voelt zeer bespeelbaar aan en de hals is fijn van profiel en tekening. Het gaat mij eigenlijk weer alleen om de houtjes en dat was weer prima voor elkaar. Wederom een superlichte body en een zeer aangename hals. Circa 1,5 mm smaller dan die van mijn Squier Tele. De Squier speelde echter zeer zwaar en was ook zeer zwaar. Dit is een verademing. Oke, alle harde ware verwijderd en wat hogere kwaliteits spullen erin en bam weer een lekker Teleetje.