Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Emg 85 probleem  (gelezen 6065 keer)

Offline screamingdemon

• Full Member
Emg 85 probleem
« Gepost op: 8 september 2013, 19:36:01 »
Hallo allemaal ik heb vanmiddag de emg 85 in een andere gitaar gebouwd.Ik heb het hele pakket (potmetrs batterijaansluiting en jackinput zo over gezet.Maar helaas geen geluid.Terwijl deze in de vorige gitaar gewoon werkte.Ik kwam er vanmiddag achter dat zonder batterij heb ik wel signaal maar zodra ik de batterij aansluit heb ik geen signaal.De gitaar is touwens een schecter waar de batterij gewoon in een aparte ruimte is weggewerkt.Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is.Mvg gerrit.

Offline rosie

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Re: Emg 85 probleem
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2013, 08:57:20 »
In de handleiding staat dat wanneer eigen speakers gebruikt willen worden dat deze dan een impedatie van 4 ohm of hoger moeten hebben. Zegt dit iets over de impedatie van de speakers zelf? Het is me nog niet gelukt om ze open te schroeven, men heeft een zeer lange, dunne torx draaier nodig.. Vanavond nieuwe poging!
Looking for easy success in pass-4sure.me.uk  exam then join our Princeton University  online training.  good luck

Offline Buzzel

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2013, 12:32:30 »
Das een gek reply, stukkie uit dit topic http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,7208.0.html

Anyway. Ik denk dat je iets verkeerd hebt gedaan met de batterij. Plus en min misschien omgedraaid? Aarde wel goed zitten? Geen kortsluiting (warme batterij)?

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2013, 00:33:05 »
Wat Buzzel zegt, en dan ook nog even checken of je de aansluitsteker op de pickup niet heb omgedraaid..... Daar komen drie draadjes op uit: rood wit en zwart. Kijk in de handleiding vd pickup (of op de website van EMG) hoe de steker geplaatst moet worden.
Een batterij spanning, lager dan 8V levert ook nog wel eens problemen op. Neem i.e.g. een goede alkalinebatterij en bijvoorbeeld géén oplaadbare batterijen. Oplaadbare batterijen leveren voor dit soort toepassingen een te laag voltage.