Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: MXR MicroAmp Clone Plop  (gelezen 1129 keer)

Offline joepl10

• Newbie
  • *
  • The only easy day was yesterday.
MXR MicroAmp Clone Plop
« Gepost op: 29 september 2013, 12:46:30 »
Hallo ,

Ik heb een Micro Amp clone van MXR gebouwd , werkt prima zoals het moet.
Alleen er zit een plop in als je op de voetschakelaar duwt.
Hoe kan ik dit oplossen ?

Ik heb het onderstaand schema gebruikt voor wiring , alleen gebruik ik geen 9V batterij maar gewoon een adapter.
http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_mamp_lo.pdf?phpMyAdmin=78482479fd7e7fc3768044a841b3e85a

Offline Trippy Demon

• Jr. Member
  • **
  • Kosmonaut below the clouds
Re: MXR MicroAmp Clone Plop
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2013, 17:02:56 »
Gezien er al anti-pop weerstanden in het circuit zitten zou het 'led' popping kunnen zijn, hier staat daar wat over: http://www.muzique.com/lab/led.htm

Offline Hansel

• Hero Member
  • Ibanez-TCElectronic-Ampeg-Glockenklang-MMSub-DIY
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2013, 20:44:28 »

Probeer ook eens de weerstanden R1 en R2 drastisch te verlagen naar pakweg 2.2M to 3M9.
(even proberen door er een weerstand van een dezer waardes tijdelijk parallel over te zetten).
Wordt de plop minder?

Succes,
Mvg. Hans
Ibanez fanboy! SR500/600/605L - MMSub - Ampeg410 -Glockenklang210 - DIY Oberton108 - Bassman135 - DIY Trace Elliot V-Type Pre- DIY UCD400 Amp  - DIY Ampeg B15 (6V6 omdat het kan!) - DIY Ecstasy -AxisFuzz - Microamp -SonicStomp - BlueberryBOD - Fatpants - Echoplex - FFBarbershop - moreworkinprogress!

Offline Mattnezz

• Hero Member
  • Just a method to the Mattnezz
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2013, 17:23:31 »
Eh wat Hans zegt... + Ik ben geen fan van de bedrading van de schakelaar, en dis is weer zo'n effect waar TB meer doet voor je gemoedsrust dan voor je geluid...
Mechanisch gaat het bij mij wel eens mis als je de buitenste polen gebruikt ipv 2 aast elkaar om je effect te schakelen.
(Ik zou de 22M verwijderen, de input altijd aagesloten houden en alleen de output schakelen...)

Offline Hansel

• Hero Member
  • Ibanez-TCElectronic-Ampeg-Glockenklang-MMSub-DIY
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2013, 08:06:39 »
Daar heb je een goed punt mee Mattnezz;
Waarom de Microamp uberhaupt eigenlijk schakelen?...
Ik heb ook een kloon gebouwd, hangt direct achter de bass en staat permanent ingeschakeld (potmeter op ca. 10 uur, versterking is ca. 1.2x), fungeert dus als buffer, hoge ingangsimpedantie (de mijne ca. 3M) en lage uitgangsimpedantie.
IMO samen met een passieve Fender Jazz vind ik het een mooie setup.
Achteraf gezien had hier geen voetschakelaar op hoeven zitten.

Mvg. Hans
Ibanez fanboy! SR500/600/605L - MMSub - Ampeg410 -Glockenklang210 - DIY Oberton108 - Bassman135 - DIY Trace Elliot V-Type Pre- DIY UCD400 Amp  - DIY Ampeg B15 (6V6 omdat het kan!) - DIY Ecstasy -AxisFuzz - Microamp -SonicStomp - BlueberryBOD - Fatpants - Echoplex - FFBarbershop - moreworkinprogress!

Offline Mattnezz

• Hero Member
  • Just a method to the Mattnezz
« Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2013, 11:42:01 »
Ow, voetschakelaar als boost aan/uit lijkt me prima, alleen bypass middels spdt (zoals in een standaard crybaby wah bijv.) lijkt me hier prima.