Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Elementen les paul  (gelezen 8351 keer)

Offline Andries

• Sr. Member
  • Quo
Elementen les paul
« Gepost op: 4 januari 2014, 14:18:09 »
Ik heb een Epiphone les paul. Gitaar speelt erg lekker, ben alleen niet tevreden over de elementen, deze ruisen behoorlijk op wat harder niveau. Ik wil de elementen vervangen, wat raden jullie aan?
Is dit een goede keus: http://www.thomann.de/nl/gibson_57_classicplus.htm
En is er nog verschil in de brug of halselement? Of maakt dat niets uit?
Ik hoor graag jullie mening

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
Re: Elementen les paul
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2014, 16:35:45 »
Het verschil tussen een hals en brug element zit oa in de spacing van de pole peaces. Deze zijn nl. verschillend bij de neck en brug. Kijk maar eens. Dit is dus om te zorgen dat de snaren goed over de elementen heen lopen. Verder kan er afwijking zitten in de trable/mid/bass responce tussen de brug en het neck element van een zelfde "type"

Maar belangrijker:
- Wat mag het kosten?
- Welke sound zoek je?
- Voor welke stijl?

Zelf vind ik een Seymore duncan '59 in de neck en een JB/SH-1 in de brug erg lekker en behoorlijk allround. Ook de Dimarzio 36th an. PAH vind ik erg mooi.

Offline Buzzel

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2014, 17:36:39 »
Ik denk niet dat de ruis minder wordt met andere pickups. Komt meer van straling van buiten af. Misschien even kijken of je gitaar al geshield is?

Offline Andries

• Sr. Member
  • Quo
« Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2014, 17:47:03 »
Ik denk niet dat de ruis minder wordt met andere pickups. Komt meer van straling van buiten af. Misschien even kijken of je gitaar al geshield is?

??....geshield?

Kosten: ca. 100,- per element
Sound: classic rock
Speel over een jcm 800

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
« Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2014, 18:10:25 »

Dat denk ik niet. Humbuchers hebben hier over het algemeen geen last van. De epi's zijn, in tegenstelling tot stafjes de, niet extra geshieled ( aanbrengen kooi van faraday door middel van bv koperfolie tegen de randen van de "pockets" (uitsparingen) voor je potjes, switch de.)

Voor waar jij naar op zoek bent zou ik zeker de dimarzio's checken evenals de jb/'59 van seymore. Bij beide fabrikanten kun je op de site ook naar een pickup picker gaan. Daarin voer je de soort gitaar, houtsoort body, hout neck, muziek stijl en versterkertype in en krijg je een voorselectie voorgeschoteld. Is gewoon veel browser en vergelijken.

Offline Andries

• Sr. Member
  • Quo
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2014, 18:22:09 »
Dank je, ik ben weer een stukje verder geholpen

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2014, 19:12:07 »
Zou overigens wel de overige elektronica nakijken/vervangen. Is de Jack nog goed? Zit er misschien aanslag op? Zijn de verbindingen van de draden nog goed?

Eigenlijk zou ik beginnen met het vervangen van de potjes, switch en Jack. Dit is redelijk goedkoop en kan een berg schelen. Als dat niet help heb je geen geld weggegooid want bij nieuwe pick-ups wil je natuurlijk ook nieuwe elektronica  :P