Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Samick Greg Bennett avion 1 tone knop stuk?  (gelezen 7629 keer)

Offline pietertsd

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Samick Greg Bennett avion 1 tone knop stuk?
« Gepost op: 7 januari 2014, 08:36:01 »
Hallo,

Ik ben een amateur gitarist en heb onlangs een gregg bennett les paul model op de kop getikt. Als ik aan de tone knop draai gaat het volume ook omlaag..dus minder treble, minder volume. Klopt dit? Ik ben een strat model gewend en daarbij heb ik dit probleem niet.

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
Re: Samick Greg Bennett avion 1 tone knop stuk?
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2014, 10:03:50 »
Nope! klopt niet. Als je aan de toneknop draait moet allen je treble/tone veranderen (kan soms wel een pietsie zachter lijken te klinken door het verlies van hoog maar niet significant) Hier is dus iets vreemds aan de hand

Offline pietertsd

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2014, 11:50:55 »
http://youtu.be/AycVB2-8ou4   Hier een link van het geluid.

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2014, 12:39:47 »
Nou....dat vind ik nog niet zo raar hoor. Zit nu bij een brak laptopje maar wat ik zo hoor lijkt redelijk normaal. Maar zie dat je twee knopjes hebt. Maar voor de zekerheid zou ik zeggen schroef de zaak eens open, zoek een bedrdadingsschema (staan er zat van op het web) op en controleer het eens.

Offline pietertsd

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2014, 13:31:15 »
Oke, t klinkt in t echt wel iets luider. Zal de bedrading nog eens bekijken ja, zag op de site van seymour duncan schema's staan. Zijn inderdaad 2 knoppen, bovenste is volume en de andere toon.

Offline pietertsd

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2014, 16:38:09 »