Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: iDeal.?  (gelezen 6330 keer)

Offline JvZ

• Newbie
  • *
iDeal.?
« Gepost op: 7 mei 2014, 09:12:20 »
iDeal of Paypal zou heel handig zijn.
Zowieso loopt dan het betaalverkeer sneller (Bij iDeal krijgen jullie direct een melding van betaling)

De kosten vallen reuze mee. Ik heb zelf een webshop met iDeal (light) opgezet.
Betaling is een paar cent transactie zonder verdere vaste kosten.

Paypal is een andere optie, maar deze is (dacht ik) iets duurder. Heb er behalve de gebruikerskant verder geen ervaring mee.

Offline muzzy92

• Hero Member
  • Wat een geweldig forum
Re: iDeal.?
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2014, 11:06:56 »
Jaaa, dat zou echt heel fijn zijn! Ik vind het altijd jammer als ik bijvoorbeeld vrijdag het geld overmaak en dan pas dinsdag de spullen in huis heb. Volgens mij zou dit met Ideal voorkomen kunnen worden.

Online Buzzel

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2014, 15:55:55 »
Jaaa, dat zou echt heel fijn zijn! Ik vind het altijd jammer als ik bijvoorbeeld vrijdag het geld overmaak en dan pas dinsdag de spullen in huis heb. Volgens mij zou dit met Ideal voorkomen kunnen worden.

Newtone heeft in het weekend ook gewoon vrij... Dus of je moet vrijdag ochtend al bestellen of je krijgt het alsnog dinsdag. Daarnaast werkt ideal de laatste tijd vaker niet dan wel.

Ik mis het zelf niet, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen het fijn zouden vinden.

Offline JvZ

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2014, 11:01:58 »
Ik heb eigenlijk nooit problemen met iDeal.
Is maar gewoon de "light" versie, en werkt al enkele jaren probleemloos.

Zeker als je een andere bank hebt dan Newtone, dan scheelt het in tijd.
Met iDeal zien ze gelijk dat er een betaling is binnengekomen (Komt notificatie van via mail), en de betaling is dan ook al gegarandeerd.
Voor de gebruiker is het een vriendelijk en vertrouwd ysteem.

Nu wordt (bij verschillende bankpartijen) de betaling pas na enkele dagen opgemerkt, wat natuurlijk een vertraging in het proces geeft.