Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Digitech Elements.  (gelezen 6359 keer)

Offline Alexandra

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Digitech Elements.
« Gepost op: 14 juni 2014, 20:02:17 »
Onlangs had ik een multieffect kastje gekocht, het was een Digitech Elements. Was slechts 59 euro, nieuw. De volgende dag heb ik het weer retour gestuurd. Wat een vreselijk apparaatje... Heb nog nooit zo'n goedkoop, gecomprimeerd en digitaal geluid gehoord. Bij deze ben ik dus genezen van multieffecten, voornamelijk als het helemaal digitaal is. Vergeleken met mijn eigen pedaal effecten is het echt triest...Maar misschien ligt het aan Digitech? Ik las dat de elements gewoon een kopie is van een ander model, uit 1998... dat las ik pas later.

Wat is jullie ervaring met multieffecten?

Offline Buzzel

• Hero Member
Re: Digitech Elements.
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2014, 20:07:12 »
Tja, goedkope digitale effecten zijn gewoon troep   ::)

Je hebt ook die boss plankjes die wel geinig zijn om mee te pielen, maar meer ook niet. Ervaring leert dat de wat goedkopere multie effect dingen veel kunnen, maar dat het allemaal niet niet lekker klinkt, vaak geen dynamiek en het klinkt wat iel ofzo.

IK vind zelf die TC electronic toneprint pedaaltjes (allemaal helemaal digitaal) wel erg overtuigend. En ook de nova (en dat andere nog grotere ding van hun) is echt goed!

Offline Alexandra

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2014, 20:12:05 »
Inderdaad ja... het was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk... :D ik verwachtte al niet veel van de overdrive/distortion, en wilde het wel hebben voor wat leuke reverb/delay. Maar ook die klonken bijzonder slecht. Levenloos, is de juiste omschrijving.

Met het geld wat ik terug kreeg ben ik nu met de voorbereiding bezig om een reverb stompbox te maken. Spullen al besteld bij Newtone. Klinkt veel beter verwacht ik, en het is echt leuk om het zelf te maken. Lekker priegelwerk, maar geeft wel voldoening.

Offline Buzzel

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2014, 22:00:04 »
Belton brick is ook digitaal he  ::)

Maar ze klinken wel goed.

Offline Alexandra

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2014, 23:56:56 »
Ik ben een schema tegengekomen welke alleen een PT2399 chip gebruikt zonder belton brick, het is zgn. een pseudo reverb die reverb emuleert via de delay chip. Wil het namelijk eerst eens zonder die bricks gaan proberen. Het is toch een flinke aanschaf, zo'n brick. Mocht het zonder brick toch niet naar zin zijn, dan kan ik die brick als nog eens toevoegen. Althans, dat was het idee.  :D

Offline Buzzel

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2014, 00:34:04 »
Voor goeie reverb heb je geloof ik 2 pt2399's nodig. Kwaliteit van die dingen js heel wisselend. Sommigen ruisen soms.

Denk persoonlijk dat belton brick beter resultaat geeft.

Offline Alexandra

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2014, 16:41:47 »
Haha, ja, ik zal er waarschijnlijk niet onder uitkomen.  :D

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2014, 00:03:04 »
Ik zou de pt2399 zeker een keer proberen. Het zijn beproefde processors voor delay. Kwalitatief wel goed imho.
Als je heel goed luistert, hoor je ook bij de Belton Bricks dat de reverbs zijn samengesteld uit individuele herhalingen. Snelle delays dus..... veel minder natuurlijk dan een echte verengalm ā la een echte Fender Twin reverb galm of een Hammond/accutronics zoals ze vroeger in bijv een Sessionette 75 versterker zaten.

Offline remork

• Hero Member
  • Hank to Hendrix
    • Remörk Blog
« Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2014, 20:22:44 »
van DIYstomp, van de thread "what is actually in a belton brick?":

"You can look up the patent information for the brick. It has the basic schematic of what's inside. It's three PT2399s."

ha!