Ik heb vroeger wel eens een printje geëtst, en tevens sieraden gemaakt met koper en etsmiddel. Dit is echter al weer lang geleden, dat ik niet weet hoe dit tegenwoordig werkt.
Wat is qua prijs de beste manier om thuis enkele printjes te etsen? Ik zal hooguit 1x maand iets willen etsen. Nu ben ik behoorlijk praktisch ingesteld, op deze wijze dat "koud etsen" (onverwarmd in een keramische schaal) geen probleem voor me is. Tijd heb ik voldoende. Vroeger maakte ik de koperbanen met dun zwart tape, elke baan maakte ik met de hand. Dat werkte prima, maar dit is vrij tijdrovend en ondenkbaar bij relatief grote schema's. Nu kwam ik de "strijkbout methode" tegen. Dit lijk mij wel wat.
Maar wat gebruik je voor etsmiddel? Ik keek zojuist op Conrad.nl, maar die verkopen geen etsmiddel meer? Ik dacht dat ik het vroeger daar had gekocht... of ik kan het niet vinden. haha. En hoeveel gebruik je ervan?
De goedkoopste etsmiddel (natriumpersulfaat) kwam ik hier tegen:
website zou mooi zijn als het nog goedkoper kan natuurlijk. Ik las dat er ook verschillende soorten etsmiddel zijn. Wat is het verschil dan eigenlijk?