Dag Newtoners,
Vaak gaat het hier over apparaatjes die te maken hebben met geluid, maar ik heb hier een licht-vraagje:
Ik wil led-kerstverlichting aansturen via DMX, via een plugin in mijn DAW. Zo.
Voor het uitsturen van DMX vanuit mijn DAW heb ik dit besteld:
Een heel simpel usb-apparaat met bijbehorende plugin, en als ik het zo op youtube bekijk, doet het wat ik wil.
Vervolgens heb ik 5 lichtsnoeren gekocht die ik allemaal individueel traploos wil kunnen dimmen.
En verdorie, ik zie nu dat er een AC-AC 24v adapter bij zit.
En dat is waarschijnlijk niet goed, want het laatste dat ik nodig dacht te hebben zou zijn:
En dat ding wil dus 24 volt DC ontvangen. Mmm.
Nou zou mijn vraag zijn: Ga ik met die 24ch dimmer mijn doel bereiken? Eigenlijk is hij namelijk bedoelt voor RGB-ledstrips. Maar ik kan me zo voorstellen dat 1-kleurs-LED-snoeren er ook op zouden moeten werken wanneer je de + van het lichtsnoer aansluit op ofwel de R, de G ofwel de B output. (Eventueel wil ik later iets toevoegen in de setup met RGB LED's, maar dat is een latere zorg)
Nu is het antwoord dus in ieder geval 'nee', aangezien de verlichting werkt op 24v AC en geen DC.
Zou het wel werken met die bewuste dimmer als ik de juiste verlichting (DC) aanschaf? Of is er een mogelijkheid dat ik de lichtsnoeren toch met een omweg zal voeden met DC?
Groet, en dank,
Jelte