Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Oscilloscoop advies bandbreedte  (gelezen 7228 keer)

Offline Johan

• Newbie
  • *
Oscilloscoop advies bandbreedte
« Gepost op: 28 november 2015, 09:16:56 »
Heren,
Momenteel heb ik een analoge 10MHz één kanaals scope,  voornamelijk voor meten aan gitaarversterkers.

Nu wil ik graag een tweekanaals scope, waarmee ik jaren vooruit kan.  Ik heb mijn oog laten vallen op de Chinese scopes zoals Siglent, Owon ed.
Mooi duidelijk scherm, meetwaardes duidelijk zichtbaar ed.

Welke bandbreedte adviseren jullie voor wat ik gitaar-gerelateerd meetwerk noem; geen digitaal voor de duidelijkheid. Is 50MHz niet ruimschoots voldoende??

Dank voor adviezen!
Johan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Hansel

• Hero Member
  • Ibanez-TCElectronic-Ampeg-Glockenklang-MMSub-DIY
Re: Oscilloscoop advies bandbreedte
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2015, 13:27:54 »
Alles boven de 1 MHz zal voldoen bij werkzaamheden met frequentie onder de 100kHz.
Dus de scoops die jij al noemt voldoen prima goed.
Denk ook aan een hoogspanningsprobe als je buizenvoedingen (bijv. voedingsrimpel) wil meten.

Mvg. Hans
Ibanez fanboy! SR500/600/605L - MMSub - Ampeg410 -Glockenklang210 - DIY Oberton108 - Bassman135 - DIY Trace Elliot V-Type Pre- DIY UCD400 Amp  - DIY Ampeg B15 (6V6 omdat het kan!) - DIY Ecstasy -AxisFuzz - Microamp -SonicStomp - BlueberryBOD - Fatpants - Echoplex - FFBarbershop - moreworkinprogress!

Offline Johan

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2015, 21:04:28 »
Ok, duidelijk Hans! Bedankt!

Offline Johan

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2015, 16:12:25 »
Toch de uitdaging aangegaan en een 2-straals analoge scoop van Marktplaats gehaald. Bleek aanvankelijk een kleine tegenvaller, hij triggerde slecht bij alle tijdsinstellingen kleiner dan 0,5mS. Ook week de aangegeven frequentie een procent of 5 af...
Contacten en waar mogelijk pots schoongemaakt. Bij alle trimpots op de print staat de functie genoteerd dus de triggering en de tijdsbasis afstellen was binnen 10min gebeurd.
Mooie scope voor een prikkie!