Hai iedereen,
Ik heb kort geleden een Revelation RTE-54 telecaster op de kop getikt.
Nieuw heb ik ze op het internet gezien voor ca. €275.
Ik was best wel onder de indruk.
De specs staan hier:
http://www.revelationguitars.co.uk/rte54Volgens mij worden ze in China geproduceerd.
Mijn telecaster is net als op de site gemaakt van een stuk massief essenhout (Ash). Hij is daardoor relatief aan de zware kant maar met de natural afwerking een lust voor het oog.
Gemodelleerd naar een "54 telecaster, blijkbaar zowel in specs en design als eigenschappen van de pickups.
De afwerking lijkt mij ook prima.
De Pickups voor deze tele zijn een design van Alan Entwistle (die blijkbaar ook de man achter de designs van Revelation is), in dit geval gemaakt door Artec volgens Entwistle's/Revelation's eigen specs. Brugelement is in ieder geval uitgerust met een koperen bodemplaat
Ik ben geen telecaster expert maar ik kan er niks anders over zeggen dan dat hij prima speelt, klinkt zoals een tele hoort te klinken en verder nagenoeg geen negatieve puntjes. Ik schat dat ze redelijk te vergelijken zijn met de Squier VM series qua kwaliteit van de materialen en afwerking.
Het merk Revelation is in zijn wortels blijkbaar verwant aan Hohner. Ze brengen momenteel meerdere klassieke designs op de markt met hun eigen 'twist'.
De gitaren hebben in ieder geval hun eigen herkenbare headstock (Hieraan herken je misschien al de link aan Hohner... Google maar eens naar de Hohner Revelation)
Ik kom op internet nog betrekkelijk weinig tegen over dit merk aan reviews en demo's maar ik denk dat ze kwalitatief een goede speler zouden kunnen zijn in deze prijsklasse.
Heeft iemand van jullie ervaring met dit merk?