NEWTONE Doe het zelf forum > Gitaar en Bas

60Hz hum? Slecht geaarde gitaar?

<< < (4/6) > >>

Bruina:
Zo oneens zijn we het volgens mij niet eens. Idd humbuckers zullen stukken minder/niet brommen in vergelijking met single coils. Een waarheid als een koe. En idd shielding help zeker bij single coils. Daar is geen misverstand over

Wat mi in dit geval nieuwe electronica (potmeters, schakelaar en jack) bij zouden dragen, dan wel uitsluiten is de kans die aanwezig is dat de bedrading niet goed is, of er onderdelen kapot zijn die signaal niet goed naar aarde brengen.   En idd, heb je geen ervaring met solderen dan kan daar alles mee fout gaan.

Gizmo:
Sorry voor mijn verlate antwoord!

Ik zat laatst in de studio met de gitaar en daar had ik er helemaal geen last van. Zou het kunnen liggen aan de stroom/aarde/etc. van het huis?

Burny Lawsuit:
Ja, dat kan. Maar ik vermoed vooral stoorvelden daar waar je speelt.
Zoals ik al eerder zei: trafo's, TL verlichting, beeldschermen etc...

Telekid:
Ik denk dat je versterker niet geaard is. Probeer maar eens een geaard stopcontact.

fth.vanhelvoort:
Ik las in een oud topic, over brom uit de gitaar, dat koper folie beter zou zijn dan alu folie. Kan iemand mij uitleggen waarom? Bij Alu folie meet ik na beplakken van de gitaar overal 0 ohm. Ik maak nooit kontakt met solderingen tussen de banen folie maar laat ze overlappen en toch nul ohm??!! De lijm is kennelijk toch wel geleidend. De aarde draad verbind ik altijd met een klein schroefje door de folie in het hout. Altijd zero ohm. Wat ga ik dan meten met koperfolie??

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie