NEWTONE Doe het zelf forum > Gitaar en Bas
60Hz hum? Slecht geaarde gitaar?
Hansel:
+1
Deze oplossing zou afdoende moeten zijn om de brom te elimineren.
Koperfolie werkt voortreffelijk, wel ff uitkijken voor de vingers, dit spul is vlijmscherp.
Nu nog ff mieren***ken;
Speel je in deze regio en niet in de US en/of Japan, dan is het hws. 50Hz brom ;).
Succes,
Mvg. Hans
Gizmo:
Ja hij gaat via m'n tone knop naar de output (sleeve) en de ruis is inderdaad weg als m'n volume pot dicht staat.
Hoe moet ik mijn multimeter instellen als ik wil meten of de brug en m'n output jack contact maken?
Ik heb aluminium tape gekocht en m'n electronicaruimte, brugruimte, outputruimte en slagplaat afgeplakt, maar het er nog steeds..
Hansel:
Afplakken is niet voldoende.
Alle stuken tape moeten met elkaar in electrische verbinding staan EN met de aarde verbonden.
(Aarde is in dit geval de sleeve van de jack).
Mvg. Hans
Burny Lawsuit:
Op alutape kun je niet solderen en werkt ook minder goed dan koperfolie.
Als je koperfolie gebruikt kun je, zoals Hansel terecht opmerkt, alle stukken tape met een druppel soldeertin met elkaar verbinden.
Gizmo:
Nee het solderen op de aluminium tape was niet echt handig. Toch is het gelukt en heb ik alle ruimtes met elkaar verbonden via de tape, moet ik hier draad via soldeerwerk voor gebruiken? De brom is er nog steeds.. Ik heb de ruimte van m'n output jack met een draad aan de sleeve gesoldeerd.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie