Dames, heren,
Ik heb in de tuin een redelijk bijgebouw staan waar ik de deurbel niet meer kan horen. Er ligt een ongebruikte telefoonkabel waar ik de 8V~ beltrafo (parallel aan de bel bij de voordeur) over laat lopen, maar die heeft dermate verlies dat de "motor" van de TRIIIIINNG niet ver genoeg uitslaat.
Mijn plan was nu om (wat er over is van) die 8V~ gelijk te richten, en daar een relais mee te schakelen die op zijn beurt 230V~ op een 8V~ printtrafo zet die vervolgens de belmotor in bewezing zet. Dus geen verlies van de trafo als er niet gebeld wordt.
Ik weet niet hoeveel volt er nog over is van die 8V~, want dat is moeilijk te testen in m'n eentje. Ook geeft dat nogal veel herrie als de bel bij de voordeur continue afgaat. Testen zonder die bel lijkt me weer onwenselijk, omdat die ook nogal wat vermogen kan trekken waardoor de meting weer anders is. Ik vermoed dat ik genoeg AC overhoud om na gelijkrichting te reguleren naar 5V=, waar ik dan weer een relais mee aan kan sturen, en hopelijk genoeg vermogen om 'm open te houden.
Minder dan 8V~ > gelijkrichtbrug > [1000uF + LM7805] > 5v relais (met flyback diode) > 230V~ > 8V~ printrrafo > bel
Zie ik nu iets over het hoofd? Zit die 1000uF filtercap op de juiste plaats?