Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Hulp nodig met een Partscaster!  (gelezen 7342 keer)

Offline raysital2

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Hulp nodig met een Partscaster!
« Gepost op: 29 juni 2018, 12:57:23 »
Beste,

Op dit moment ben ik aan het zoeken naar mijn eerste Stratocaster, en ben benieuwd naar jullie mening.

Onlangs is een Partscaster op mijn pad gekomen met de volgende specs;

- Een alder body (candy apple red) van een Japan '62 reissue
- Een hals (MN) van een American Standard uit 2012
- EMG DG20 David Gilmour Signature

De aanbieder biedt het aan voor 795,-

Is dit een prima deal of kan ik beter voor een American Special oid gaan?

Ik hoor het graag!

Offline Bruina

• Hero Member
  • Just love the Blues
    • Hobby Fasebook pagina
Re: Hulp nodig met een Partscaster!
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2018, 15:25:23 »
Kun je spelen? en kun je de gitaar in kwestie bespelen? In dat geval zou ik zeker de gitaar goed bekijken en bespelen.
Een partcaster kan geweldig zijn. Echter zijn er addertjes die je alleen met goed bespelen en bekijken kunt zien. Wil je voor veilig gaan dan zou ik zelf voor een American Special gaan. Wil je wat bijzonders en kun je de gitaar zelf goed beoordelen dan zou ik zeker gaan kijken. Onbespeeld en niet live gezien zou ik deze kans absoluut laten passeren.

Offline raysital2

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2018, 16:11:11 »
Kun je spelen? en kun je de gitaar in kwestie bespelen? In dat geval zou ik zeker de gitaar goed bekijken en bespelen.
Een partcaster kan geweldig zijn. Echter zijn er addertjes die je alleen met goed bespelen en bekijken kunt zien. Wil je voor veilig gaan dan zou ik zelf voor een American Special gaan. Wil je wat bijzonders en kun je de gitaar zelf goed beoordelen dan zou ik zeker gaan kijken. Onbespeeld en niet live gezien zou ik deze kans absoluut laten passeren.

Zelf speel ik nu rond de 15 jaar gitaar, en heb er al een aantal staan echter nog geen Fender. Er is zeker een mogelijkheid om de gitaar te testen (wat ik ook ga doen), alleen vroeg ik me af of er wellicht redenen zijn om het sowieso niet te doen. Denk aan samenstelling van bepaalde onderdelen o.i.d.
Gezien de herkomst van de onderdelen vind ik het interessant mits het goed in elkaar gezet is.
Wat voor addertjes kunnen er voorkomen?

Offline fth.vanhelvoort

• Sr. Member
  • Fenderblues
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2018, 09:29:36 »
Moet wel een hele goede kwaliteit zijn voor een diy gitaartje. Er zijn zoveel zaken die mis kunnen gaan in dit soort. Zit de neck er goed recht op, zitten de snaren nagenoeg evenwijdig aan de rand van de hals? Is de neck goed convex? Is de neck hoek correct. Is de brug van goede kwaliteit. Zijn de tuners van goede kwaliteit. Is de topkam niet van plastik?  Hoe klinkt hij zonder versterker, is het geen "dood" hout. Is het wel goed hout. Hier kom je alleen maar achter wanneer je gaat kijken, voelen en proeven. Maar dan nog vind ik de prijs bijzonder hoog. Heb zelf nog nooit zo veel betaald voor een stuk hout en zal dit ook nooit doen. Op een zeker moment houd de verhouding prijs/kwaliteit op en betaal je voor mojo. Zou gewoon gaan voor een goede Squier. Vintage player of zo. Kan je zelf ook nog blitse elementen in zetten.