Ik heb hier met mijn hele verzameling gitaren last van. Wanneer je de pot op de gitaar dichtdraait krijg je brom. Het hele internet hangt vol van deze verhalen en de meeste antwoorden zijn kul, kul en nog eens kul. Af en toe komt er een slimmerik voorbij (zoals wij, die iets meer van elektronica weet) die een prachtig verhaal vertelt van de belasting die de versterker "ziet". Bij vol volume je pups, bij minder een hoog ohmige weerstand en bij nul massa. Ziedaar, de brom verklaart. Maar, er is altijd een maar, ik heb nog niet 1 antwoord gelezen met een oplossing hiervoor. Hoe zit dat bij dit Forum?? Kan iemand mij helpen met een simpele eenvoudige oplossing. Gitaren zijn volledig beplakt met folie, ook de slagplaten, de snoertjes naar de uitgangsplug zijn van afgeschermd hoge kwaliteit kabel. En niet gelijk beginnen over een buffer in de gitaar. Nee ik wil volkomen passief blijven, lol. Op juptjup zie ik altijd maar filmpjes van gitaren die hier geen last van hebben. Misschien is het zo simpel en kijk ik er overheen. Doe eens een gooi.
Rock'on Frans van Helvoort