Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Boss CE-1  (gelezen 4940 keer)

Offline Ricotjuh

• Full Member
Re: Boss CE-1
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2019, 19:29:42 »
Dit project na bijna 10 jaar weer eens opgepakt. Techniek staat niet stil, dus weer eens even achter de tekentafel gezeten. Trafo heeft plaats gemaakt voor een dc-dc converter. Pcbs kunnen tegenwoordig voor weinig geld in China gemaakt worden. Hierdoor kan ik compacter en nettere printen maken. En hoef ik thuis niet meer te kliederen met etsmiddel.
Vandaag de printen binnengekregen. Ik zal een update doen als ik verder in het proces ben.

Offline Ricotjuh

• Full Member
« Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2019, 19:39:15 »
Ai, zie dat de foto niet duidelijk is geworden op t forum. Maar hij gaf steeds problemen met de grootte van de foto..

Offline autostatic

• Full Member
    • Monas Effects
« Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2019, 11:03:20 »
Het is waarschijnlijk niet de grootte van de foto maar van het bestand waar je tegenaan loopt. Dus als je een JPG upload converteer de JPG dan eerst naar een JPG van lagere kwaliteit. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Waar heb je de PCB's laten maken?

Offline Ricotjuh

• Full Member
« Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2019, 11:07:03 »
Hoe werkt die bijlage optie van het forum zelf? Ik kan een afbeelding uploaden (mits onder de 125kB volgens mij)
Maar dan? Dan staat deze onder het tekstvlak maar hoe voeg ik hem dan alsnog in?

Printen heb ik laten maken bij JLCPCB

Offline Ricotjuh

• Full Member
« Reactie #19 Gepost op: 23 januari 2019, 11:31:40 »
Poging 2 (helaas nog niet meet bijlage optie van Newtone)

Edit: geeft niet veel verbetering. Afijn, rest komt later.

Offline Ricotjuh

• Full Member
« Reactie #20 Gepost op: 9 december 2019, 09:41:50 »
Even een vraagje betreft de CE-1. Ik heb het probleem dat er een luide brom op zit die lijkt te fluctueren op de instellingen van de chorus of vibrato. Het ontstaat alleen in het effect zelf. In bypass uiteraard niet. Maar het is er zelfs als er geen gitaar op is aangesloten. Dus als er geen signaal input is. 
Iemand enig idee waar ik moet zoeken? Kan dit een voeding probleem zijn?

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
Boss CE-1
« Reactie #21 Gepost op: 9 december 2019, 13:31:09 »
Probeer het effect even met een batterij indien mogelijk. Als de brom dan weg is, ligt de oorzaak waarschijnlijk bij de voeding. Zorgvuldig tweaken van de trimpot wil ook helpen. Tenminste was dat in mijn CE-2 het geval.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #22 Gepost op: 9 december 2019, 20:08:26 »
Indien het brom probleem blijft, gebruik dan een audio probe om te luisteren waar het probleem ontstaat. Dan kun je de fout makkelijker vinden. Meestal is een soldeer probleem. Zie ook:
https://newtone-online.nl/forum/index.php/topic,2432.0.html

Offline Ricotjuh

• Full Member
« Reactie #23 Gepost op: 10 december 2019, 16:16:54 »
Ik heb een video gemaakt. Dan is te horen wat het voor soort ruis is. Heb een scoop tot mijn beschikking, dus kan ook iets uitgebreidere metingen verrichten.
https://youtu.be/cp6Z_nfKiqM

Vanavond eens testen met een andere voeding.

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
Boss CE-1
« Reactie #24 Gepost op: 11 december 2019, 10:45:19 »
Ik denk dat de brom ook zal afnemen als je er een metalen behuizing om hebt zitten. De brom lijkt op interferentie van een nabije trafo of een beeldscherm of zoiets. Wl de behuizing dan op aarde aansluiten.

« Laatst bewerkt op: 11 december 2019, 10:48:23 door Burny Lawsuit »

Offline Ricotjuh

• Full Member
« Reactie #25 Gepost op: 11 december 2019, 11:36:27 »
Ik denk dat de brom ook zal afnemen als je er een metalen behuizing om hebt zitten. De brom lijkt op interferentie van een nabije trafo of een beeldscherm of zoiets. Wl de behuizing dan op aarde aansluiten.

Ik heb in het verleden ook al eens getest toen alles is de behuizing zat. Ik had toen ook hetzelfde probleem. Vandaar dat ik nu verder test zonder behuizing. Ik ga vanavond eens testen met twee 9V batterijen parallel. Even uitsluiten of het echt niet aan de voeding ligt.

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #26 Gepost op: 17 december 2019, 18:25:10 »
Ik zou ook zeker met een audio probe het signaal pad beluisteren van ingang naar uitgang en ook op de voedingslijn en Aarde om te luisteren waar het brom probleem ontstaat.

Offline Ricotjuh

• Full Member
« Reactie #27 Gepost op: 17 december 2019, 21:23:32 »
Oke. Zal wel eens een testje doen met de audio probe.
De test van 9V batterijen gaf hetzelfde probleem, dus het ligt in ieder geval niet aan de voeding.
Ik heb al wel wat metingen gedaan rond TDA1022. Ik heb mijn twijfels over de meting op pin 8 en pin 12. Ik test in eerste instantie met een 12VDC voeding. En vanaf 0,20 sec doe ik de meting opnieuw maar dan met een 9V batterij.
0.00 sec -> Pin 1
0.04 sec -> Pin 4
0.07 sec -> Pin 8
0.12 sec -> Pin 12

0.20 sec -> Pin 1
0.24 sec -> Pin 4
0.27 sec -> Pin 8
0.31 sec -> Pin 12

Er staat geen signaal op de ingang. Klopt het dat ik iets zou moeten meten op de 2 uitgangen van de BBD?

https://youtu.be/exUZ9JbGHng

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #28 Gepost op: 17 december 2019, 21:54:27 »
Het kloksignaal komt op de uitgangen tevoorschijn. Dat is normaal. Daarom zit er ook een laagdoorlaat filter achter de BBD chip. Het signaal op de ene uitgang staat als het goed is in tegenfase met het signaal op de de andere uitgang.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2019, 21:59:42 door Flo »