Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Mesa Boogie Triaxis met display of knoppen probleem  (gelezen 8642 keer)

Offline Ricotjuh

• Sr. Member
Re: Mesa Boogie Triaxis met display of knoppen probleem
« Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2020, 19:00:19 »
Een tijdje terug ging ik de databus met mijn scope meten. Ik wilde zien wat er gebeurde als er midi commando's binnen kwamen. Daar viel me al op dat er niets te zien was op de databus. Althans er vonden geen veranderingen plaats. Dat vond ik al verdacht.
Maar ik merkte op, wanneer ik met mijn meetpen op pin 38 of 39 drukte, ik de unit kon bedienen. Wanneer ik in bepaalde menu's terecht kwam liep deze weer vast. Door weer een meetpen (of zelfs een schroevendraaier) op een van deze pinnen te houden, kwam deze weer tot leven. Het hielp ook niet toen ik alle pinnen van de Z80ADART schoongemaakt had. Toen maar gekozen om deze te vervangen. Een kwestie van trial and error..
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2020, 19:28:31 door Ricotjuh »

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
« Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2020, 20:03:03 »
Goed werk.
Werkt je loop wel als je een patchkabeltje als brug inplugt?
De loop van een Mesa wordt vaak lui. Meestal moet je dan de Jackbussen vervangen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Ricotjuh

• Sr. Member
« Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2020, 22:00:00 »
Dat zal ik eens moeten checken. Weet ook niet precies wat er mis was. Maar moest eerst het probleem oplossen om de unit überhaupt te bedienen. Dus nu kunnen we verder.

Dus bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen. Wordt vervolgd.