NEWTONE Doe het zelf forum > (Buizen)versterkers

Mesa Boogie Triaxis met display of knoppen probleem

<< < (2/4) > >>

Ricotjuh:
Zou fijn zijn, als je in de mogelijkheid bent, om het directe mail adres te sturen. In het verleden ook al eens contact gezocht, helaas zonder reactie. Misschien biedt dat adres meer mogelijkheden..

Burny Lawsuit:
Ik stuur je een PM.

Ricotjuh:
Bedankt voor je pm. Toevallig was ik net nog even gaan meten en viel het volgende op. De 5V regelaar (7805) werd heel warm. +/- 60 graden Celsius te opzichte van +/- 40 graden Celsius van de 7905. Dit vond ik opmerkelijk. Daarom de metalen afscherming van de cpu gedemonteerd. Daar viel me op dat de TL7705 er verdacht uitziet. Voornamelijk de corrosie rond de pinnen. Ik meet op pin 1 en 8 ook geen 5V. Wel meet ik 5V op pin 8 en gnd elders op de PCB. Ik acht de kans groot dat de fout hier zit. Zoek dit nog even verder uit

Ricotjuh:
Dom,... Voeding van de TL7705 is op pin 8 en 4. Hier meet ik wel 5V. Dus de voeding lijkt goed te zijn. Toch moet er iets niet goed gaan in het 5V circuit aangezien de spanningsregelaar heel warm wordt.. Even verder onderzoeken

Flo:
60 graden voor de 7805 is wel heet maar ook weer niet overdreven veel.
Als het nog goed 5V afgeeft op de uitgang van de 7805 dan lijkt er geen kortsluiting te zijn verderop, want dan zou de spanning ingezakt zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie