NEWTONE Doe het zelf forum > (Buizen)versterkers

Nieuw project: Buizen preamp (pedaalvorm of kleine behuizing)

<< < (3/3)

Thijs95:
Heb contact gehad met de verkoper, die heeft me het schema opgestuurd, heb ik bijgevoegd, mocht iemand het interessant vinden hoe zo'n converter in elkaar zit.

Ik heb zelf geen achtergrond of training in elektrotechniek (ik studeer zelf werktuigbouwkunde) maar naar mijn inzicht hebben 220uF en 470uF capacitors alleen maar te maken hebben met de 6.3VDC output.

Gelukkig is de nieuwe Voltcraft multimeter binnengekomen (evenals alle Newtone spulletjes, MEGAsnel geleverd, dikke duim voor Gert-Jan!)

Heb een kleine proefopstelling gemaakt met een 10uF Elco als load en ik mat direct 380V output bij de HV. Geen problemen meer mee dus, bedankt voor de tip!

De derde 1K trimpot (R15) doet volgens mij überhaupt niet zo veel(?)

Volgende stap is een versimpelde opstelling te bouwen om te kijken of ik er geluid uit komt.

Heeft iemand tips over hoe je een schema kunt vertalen in een eyelet/turret/soldeerogen bord?

De converter is aan de grote kant, dus het idee om het in pedaalvorm te bouwen is van de baan.
Lijkt me namelijk ook gaaf om een kleine 'desktop' preamp te hebben. De buis moet er uit steken en ik wil ruimte overhouden voor een buizen OD circuit. Naar het idee van de Kingsley Maiden -> Page DS.

Flo:
Om de DC-DC convertor te belasten (als test) kun je beter een weerstand gebruiken i.p.v. een condensator, zodat er stroom kan lopen.
Stel: Een paar milli ampere stroom is voldoende. Je kunt de weerstand dan bereken met: R = V / I

Thijs95:
Korte update!

Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met een hele simpele proefopstelling te bouwen, gewoon twee gain stages zonder tonestack, die werkte!

Daarna ben ik het schema gaan nabouwen. Uiteindelijk kwam ook hier geluid uit, super fijn dus!