NEWTONE Doe het zelf forum > (Buizen)versterkers

Nieuw project: Buizen preamp (pedaalvorm of kleine behuizing)

<< < (2/3) > >>

autostatic:
Zelf gebruik ik liever 0.5 of 0.6W weerstandjes, die hebben wat dikkere pootjes dan de 0.25W versies. Dat werkt lekkerder vind ik, komt er uiteindelijk ook netter uit te zien. En die PSU, misschien werkt die beter als er load aanhangt? En wat betreft C6 en C7, die zitten niet in het HV pad toch? Dan volstaan ze lijkt me.

Flo:
Sommige van dit soort schakelende PSUs hebben een belasting nodig om de spanning te kunnen ontwikkelen. Mss zit daar een probleem?
In principe heb je gelijk dat er zonder belasting niet veel stroom zou mogen lopen.

Flo:
C8 lijkt als Miller condensator gebruikt te worden om de versterking voor hoge frequenties te verlagen. De grote weerstand die ermee in serie staat verlaagt het effect hiervan weer drastisch. Beetje vreemd...

Flo:
C6 en C7 zitten inderdaad niet in het HV pad, zou dus goed moeten gaan.

Thijs95:
Dank voor de snelle responsen!

Ben op dit moment aan 't testen met de andere voeding. Die blijft wel een nette temperatuur en een constante 11.5V leveren.

Heaterspanning komt nu tot 11.4V. Dat zou NÉT binnen de +/-10% marge vallen van 12.6V.
https://www.gearslutz.com/board/geekslutz-forum/14168-heater-voltage-12ax7-11-7-volts-enough.html

Ik kan natuurlijk met de voeding terug naar 6.3VDC op 300mA.

HV zelfde verhaal als voorheen. Gaat van 100 tot 150V.

Ik vraag 't ook even na aan de verkoper. Misschien dat hij jullie hypothese over de aanwezigheid van een load bevestigt.

Heb wel gezien dat twee condensatoren zijn omgedraaid tijdens de assemblage van de DC converter, daar ga ik de verkoper over berichten.
220uF op de plek van 470uF en vice versa.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie