NEWTONE Doe het zelf forum > (Buizen)versterkers

Marshall Master PA

<< < (2/2)

autostatic:
Heb schema erbij gezocht en is inderdaad 5nF.

screamingdemon:
Oh ontzettend bedankt.

screamingdemon:
Heb een nieuw probleem met de master PA.Tijdje geleden  de grote elco's vervangen en hij was weer Mooi rustig.Vanmorgen even weer proberen en plots een brom en is de HT fuse erdoor.Op de gewone netspanning gloeien de buizen nog wel.Kan dit een slechte buis zijn?Kan ik de zekering vervangen en weer proberen.Mvg Gerrit.

Burny Lawsuit:
Ja. Dat kan een slechte eindtrapbuis zijn. Je kunt een nieuwe zekering proberen. Gezien de brom die aan het klappen van de zekering vooraf ging verwacht ik dat ook de nieuwe zekering het zal begeven. De brom kan duiden op een kortsluiting. En die kan in een eindbuis plaatsvinden. Ik zou liever eerst kijken of er iets verdachts te zien is in de amp. Zelfs insecten en spinnen kunnen voor een kortsluiting zorgen. Zorg er ook voor dat de buisvoeten schoon zijn en de buizen goed vastklemmen. LET WEL OP DE GEVAARLIJKE SPANNINGEN DIE IN ZO’N AMP KUNNEN RONDGAAN.  Ook als de amp niet op het lichtnet is aangesloten kunnen Elco’s je een stevige optater bezorgen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Flo:
Je kunt ook testen zonder eindbuizen met een nieuwe HT zekering en metingen doen. Zo kun je evalueren of de voedingspanning en de preamp wel goed werken. Als dat allemaal goed is, zet er dan nieuwe eindbuizen in en test & meet de eindtrap op goed functioneren.

Zoals gezegt: De spanningen in de buizenversterker kunnen DODELIJK zijn, weet wat je doet of doe het niet!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie