Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Bouwverslag Fulldrive  (gelezen 47 keer)

Offline Naap

• Newbie
  • *
  • Wat een geweldig forum
Bouwverslag Fulldrive
« Gepost op: 2 augustus 2020, 17:25:42 »
Bij elke bestelling bij Newtone krijg ik de vraag of ik mijn resultaten ook zou willen delen. Nadat dit project een jaar in de kast heeft gelegen heb ik onlangs eindelijk de laatste aanpassingen kunnen doen. Een nieuwe soldeerbout gekocht en de onderdelen in elkaar gezet en zo kwam ik tot mijn kloon van de Fulltone Fulldrive 2 mosfet: De Bulldrive.

Het ontwerp op stripboard komt van http://tagboardeffects.blogspot.com/2014/04/fulltone-fulldrive-ii-mosfet.html. Ik heb de indeling hetzelfde gehouden als de originele Fulldrive 2.

De boorgaten

Geboord en alvast de onderdelen gepast

De behuizing een kleurtje gegeven

Componenten op het stripboard

En alles in elkaar met een waterslide decal er op

De binnenkant

En toen op het pedalboard en gaan met die banaan

Mijn ervaring met het pedaal: In de huidige configuratie een fijne, transparante overdrive met een duidelijke boost. De boost werkt als een apart level, waarbij kanaal 1 met maximale drive ongeveer gelijk is aan boost kanaal met minimale drive. De verschillende drive-opties verschillen niet enorm van mekaar, maar bieden wel net een iets ander geluid. Ik heb het pedaal inmiddels wel standaard op 'vintage' en 'standaard' staan. Al weet ik nog niet zeker of ik de mosfet schakelaar goed heb aangesloten, maar dat maakt me eigenlijk ook niet uit want het gaat immers om het beste geluid.

Al met al een goed te bouwen pedaal met veel opties qua klank en oversturing. De tone knop werkt bij dit pedaal meer als presence en zou misschien wat beter werken met een iets andere waarde (op dit moment is het van 0 tot midden enorm donker), maar dat is een klein detail.

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
Re: Bouwverslag Fulldrive
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2020, 19:36:01 »
Ziet er fraai uit! 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk