Ik gebruik het pedaal overigens niet als standalone OD maar als gainboost voor een Victory Sheriff 44. En die lust niet elke OD. Maar deze wel!
Dat is ook mijn ervaring, dat de Mostortion overal voor wel goed klinkt.
De ledclippers klinken het meest ruig en geven de “bark” die ik wil hebben. Een soort laagmidden. De diodes klinken compressed en klein. Die ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken. Ik zou dus de leds ook in plaats van de diodes op het veroboard kunnen solderen en de schakelaar weglaten.
Goeie info, word nu wel heel nieuwsgierig hoe het met LED-clipping klinkt.
Nu nog wachten op de originele chip. Er zit nu een CA3240 in en dat klinkt al prima. Als de CA3260 binnen is ga ik nog meer IC’s uitproberen. Bijvoorbeeld TL072, JRC 4558, en aanverwante opamps. Verslag hiervan volgt nog.
Ben ook hier benieuwd wat je bevindingen zijn. Ga het zelf ook eens proberen, heb zowel CA3240's als CA3260's liggen.
Een originele Mostortion bijvoorbeeld is tweedehands op ebay behoorlijk aan de prijs. En moderne commerciële pedalen zijn nauwelijks nog te modificeren omdat de gebruikte techniek bijna niet is aan te passen met je soldeerbout.
Tweedehands Mostortions zijn duur maar ze duiken nog wel eens op rond de €100,- op MP. Vermoed wel dat ze uiteindelijk voor meer weg gaan aangezien er wel interesse voor is, zoveel dat zelfs massageproduceerde alternatieven als de Danelectro Roebuck voor de hoofdprijs over de toonbank gaan.