Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: DIY 16 loop switcher  (gelezen 170 keer)

Offline Ricotjuh

• Full Member
DIY 16 loop switcher
« Gepost op: 19 april 2021, 11:06:07 »
Nieuw project in aantocht.
Dit keer een 16 loop switcher. Het relais board is een kopie van de GCX Voodoo Lab unit.
Het voordeel van deze unit is dat je per loop zonder enige aanpassing van software kunt kiezen of je de desbetreffende loop wilt gebruiken voor effecten te schakelen of versterkerkanalen te switchen.
Ook is het mogelijk om te kiezen voor een NC of NO contact bij het schakelen van versterkers. Keerzijde hiervan is dat de loops dan met patchkabels verbonden moeten worden. Maar hierdoor is het een heel veelzijdige looper.
Het geheel wordt aangestuurd door 2 Arduinos. Elke arduino krijgt 8 relais tot zijn beschikking. De relais kunnen geschakeld worden door PC commandos, maar ook de CC commandos.
En dit maakt het gebruik icm mijn Ground Control Pro ideaal. In de GCP kan ik bij Expanders deze switcher toewijzen als GCX-1 en GCX-2. Hiermee kan ik dus "on the fly" effecten in of uit schakelen zonder iets handmatig te hoeven wijzigen in mijn switcher. 
Het geheeld wordt in een 19inch rack gemonteerd. 
Uiteindelijk moet ik het voedingsgebeuren nog uittekenen, maar eerst dit eens goed doortesten.
Wordt vervolgd.

« Laatst bewerkt op: 19 april 2021, 11:13:39 door Ricotjuh »

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
Re: DIY 16 loop switcher
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2021, 11:51:43 »
Wow. Wat een gaaf project. Succes met bouwen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2021, 12:22:26 »
Super vet project! Succes! 8)

Offline juanmoulinho

• Jr. Member
  • **
  • dankzij covid aan de diy
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2021, 12:24:50 »
Oef, respect. The gigrig kan inpakken straks. Veel succes en plezier!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Offline JER00N

• Full Member
  • Wat een geweldig forum
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2021, 20:46:23 »
Ziet er goed uit!
Als ik het goed begrijp heb je dus als het ware twee switchers in één kast? (ivm de twee arduino's)
Er zit ook nog een LCD'tje op zo te zien? Wat ben je nog van plan qua user interface?

Offline Ricotjuh

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2021, 20:58:56 »
Ja dat is correct. In principe zijn dit 2 GCX units in een.
Het is zo gemaakt dat ik standaard een 8 loop switch heb, en je het makkelijk kunt uitbreiden naar 16 of 24 loops. In mijn geval 16 omdat de behuizing dit toelaat.
De displays zitten er om settings te maken. Wanneer je hem gebruikt om te schakelen op PC messages, dan kun je hier de outputs selecteren van elke PC.
Ik schakel echter met CC en regel niets op de switcher zelf. Ik doe dit allemaal op mijn flootswitch dmv de instant access functie.
Dus voor het gebruik met mijn controller is het display niet noodzakelijk. Ik doe er in het begin alleen mijn instellingen mee (eenmalig).
Dus ik kies het juiste CC waarde voor elke output. En door middel van instant access kan ik de outputs toewijzen aan een setting.