Heeft er hier iemand toevallig een Kitty Hawk M1? Of ooit gehad met guts van de binnenkant?
Ik heb deze week namelijk een M1 overgenomen in aanvankelijk goed uitziende staat.
Wat ik heel vreemd vond, is dat de verkoper zei dat hij een combinatie van EL34 en 6L6 buizen had. Dit zou standaard niet mogelijk zijn zonder wijziging.
Qua constructie is het schema van de M1 niet heel spannend dus ik heb de gok gewaagd en de versterker gekocht.
Nu heb ik het gisteren uit elkaar gehaald en nu lijkt het alles behalve standaard.
Dingen die mij opvallen:
- de klasse A/B-schakelaar is nergens te vinden
- 2 extra ecc83 buizen
- de eindversterkerbuizen zijn met de hand bedraad in plaats van op een pcb gemonteerd
- losse print met vermogenscondensatoren en de 2 extra buizen
- aparte print met jack voor de reverb tank. Hier zit zelfs een A2030V audioversterker op?!
- het 12V-relais lijkt niet te worden gebruikt. De spoelcontacten gaan nergens heen
- Veel weerstandswaarden lijken niet overeen te komen met het schema op de site van Kitty Hawk
Dit is slechts een kleine selectie van zaken die mij direct opvallen.
Graag ben ik op zoek naar guts van een "originele" om te kijken wat hier allemaal in geknutseld is.
Wellicht moet ik reverse gaan engineren om er achter te komen wat en waarom er "gemod" is.
Dus alle info betreft deze versterker is welkom.