Gisteravond en zojuist wat metingen gedaan.
Als eerste toch nog gemeten met alle buizen erin.
De weerstand van CT naar pin 3 buis V7 is 11,2ohm
De weerstand van CT naar pin 3 buis V10 is 11,6ohm
Zonder ingangssignaal valt er 1,26V over de 11,2ohm wikkeling. Dit resulteert in 112,5mA.
Verdeeld over 2 buizen blijft er 56,25mA over per buis. (V7+V8)
Over de 11,6ohm wikkeling valt 1,35V. Dit resulteert in 116,4mA.
Verdeeld over 2 buizen blijft er 58,2mA over per buis. (V9+V10)
Dit is nog steeds te hoog, maar valt toch weer lager uit dan de vorige meting...
Vervolgens gaan meten met een ingangssignaal van 1kHz.
Allereerst wat me opvalt is dat de voedingstrafo veel geluid produceert tijdens in bedrijf.
Geen idee of dit ook het geval was toen deze in het kabinet zat, maar dit toen minder goed hoorbaar was?!
Maar het valt me wel direct op.
Vervolgens gaan meten op verschillende punten in de versterker en hieruit blijkt dat ik gewoon over signaal zie. Sterker nog ook gewoon op mijn dummyload.
Ik hoor zelfs de uitgangstrafo "meezingen" met het 1kHz signaal. Dit is duidelijk in onderstaand video te horen wanneer ik de volume opkrik. Ook wanneer ik aan de functiegenerator draai, is het terug te horen uit de uitgangstrafo. Dit is normaal?
Hieronder wat plaatjes gemeten op de dummyload. (Ik heb overigens plaatjes geschoten van bijna elk punt op de versterker, mocht hier vraag naar zijn of iets kunnen verduidelijken)
Lead A, Overdrive 2, Master 7

Lead B, Overdrive 2, Master 7

Clean, Volume 4, Master 7

Dus als ik bovenstaande zie, snap ik niet dat ik eerder geen geluid heb gehad..
Dus morgen nog eens proberen met speaker.
Maar wat me wel opvalt, is dat de spanning inzakt, naarmate het ingangssignaal wordt versterkt.
Hierdoor loopt in sommige gevallen de spanning tussen CT en pin 3 op tot 2,74V. Als ik dan weer de simpele berekening maakt:
2,74/11,6=236mA
Verdeeld over 2 buizen wordt dit 118mA. Dit lijkt me toch niet juist..
Het mag toch niet zo zijn dat de spanning inzakt naarmate het ingangssignaal?
Hieronder het filmpje. Ik hoor graag jullie bevindingen.
(De spanning op de oranje multimeter, is gemeten op pin 3 van V10)
https://www.youtube.com/watch?v=w8uZl-bO5RE