Voor wat het waard is: twee typen eindbuizen in een eindtrap is niet heel ongebruikelijk. Mesa gebruikt in hun simul-class amps ook 5881 of 6L6 naast een paar EL34’s. In een Mk IV bijvoorbeeld. (Wel even een schakelaar omzetten) Dat heeft ook zin zeker als je half power of triode/pentode schakelopties gebruikt. Nu is Kitty Hawk niet direct een Mesa, maar wel verwant.
Dank voor je reactie. Echter vallen me wel wat zaken op.
Mesa gebruikt wel paren van hetzelfde type buis.
Bij de Mark IV zijn V6 en V7 een paartje 6L6. Die wel uit te schakelen zijn.
En V8 en V9 zijn een paartje EL34 of 6L6.
In mijn M1 was een 6L6 gecombineerd met een EL34. En als ik 'm dan op half vermogen zet, of zoals Mesa het noemt: class A, dan zit er in mijn geval een 6L6 gecombineerd met een EL34.
Daarnaast zie ik dat er voor de buitenste buizen in de Mesa is gekozen voor een 220K gridstopper en een 2k2 naar gnd. Bij de 2 binnenste buizen is dat niet en gaat deze met een 2k2 naar het bias punt. Zo zit dat voor alle buizen ook in mijn M1.
En als laatste zie ik dat de screen grid weerstand, ook verschillen. In de Mesa hebben de 2 binnenste een andere screen grid weerstand. Bij mij zijn die alle 1K.
Dus ik weet niet of dit alles meespeelt voor het goed functioneren van 2 verschillende buizen.
Anderzijds, wanneer er 4 6L6 buizen inzitten, dan hebben de 2 binnenste buizen ook een afwijkende instellingen ten opzichte van de buitenste. Kortom, ik weet het niet..