Nou juanmolinho, daar komt ie dan:
Gisteravond heb ik de geplaatste chip uitgewisseld voor de inmiddels geleverde MC33178.
Die valt me zeker niet tegen. Met dit IC heb je weinig ruis, een open geluid dat niet dichtsmeert en een snijdend hoog dat je met de aanwezige treblepotmeter voldoende kunt temperen.
Met dit IC lijkt het pedaal minder op een een TS9. Minder smeuďg en het middengebied is ook minder honky. Als je een pedaal zoekt dat het midden houdt tussen een transparante overdrive en een mid-heavy Tubescreamer, is de 805 mét MC33178 een absolute aanrader m.i.
De 805 met een TL082 als opamp komt overigens aardig in de buurt. Weinig ruis en een open sound.
Tóch geef ik voor mijn doeleinden de voorkeur aan het korrelige geluid van een LM358N. Deze houdt een reeds oversturende Marshallachtige amp beter overeind qua sound. Meer punch in het midlaag en niet teveel compressie van het pedaal zijn voor mij doorslaggevend in deze combinatie.
Als ik de 805 met LM358N voor een mediumgain oversturende Mesa met 5-band graphiq eq zet krijg ik moeiteloos het vette rollende metalgeluid van John Sykes. Bekend van het fameuze 1987 album van Whitesnake. Voor mij live erg bruikbaar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk